AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
810

Byta till Bmw från Audi - 325 - 330 e92

Hej, kör idag en A6 2.0TFSI 09- Sedan. Är lite intresserad av att byta till BMW har funderingar på att byta till en e92 325-330 08-09-10. M-Paket ett måste :D

Har lite frågor och funderingar kring denna modell.

-Vad dricker dem blandad körning (i verkligheten så att säga)
-Vad skall man ha för utrustning(vad är måste så att säga)
-Funkar automatlådan bra till dessa modeller?
-Vilka är dem vanligaste felen.
-Vad är servicekostnaderna? Audi's är inte billiga kan jag säga.

Som sagt är nöjd med min Audi inget fel på den, men det hade varit roligt med en BMW också :) I familjen har vi alltid haft Audi & VW.

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
- 325 drar cirka 0,9 vid körning i tätort mestadels men ej kökörning. 330 ungefär lika. 335 mer.

- Minst (de flesta vill ha ännu mer) sportstolar, xenonljus, autoklima, halvskinn, farthållare. Många kommer att snacka om att det måste med navi, TV och en massa annat. Jag håller inte med iaf.

- Ja absolut. Den är riktigt bra. Försämrar knappt accelerationen och drar inte mycket mer bensin. Bara några centiliter per mil.

- Varierar helt med modell. 325 och 330 har vissa problem med ryckig gång som kan ha flera orsaker. 335 har en del turbo och WG problem.

- Betydligt lägre än Audis :)

-------
//Lövet
Tack för snabbt svar :)
Känner igen det där med Navi, många vill ha det men vet att de inte kommer att använda det mer än 2,3 i månaden, jag vill mest ha det på grund av att det är jävligt nice att kunna byta låtar på skärmen så som jag har i a6an. Men som sagt inget måste.

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Lövet har helt rätt angående Idrive/navigation, men jag hade ändå haft det som om inte ett krav så åtminstone ett väldigt starkt önskemål. Det är skärmen i sig och vad det gör för användarvänligheten samt känslan i kupén som jag prioriterar högt. E90 känns mycket mer modern med Idrive och den är guld värd just de två-tre gånger per månad man behöver den.

//Bjersér
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.