|
|
|
|---|---|
|
Har köpt ny LCD strip till mitt instrument men vet inte riktigt hur man byter den. Skulle vara bra om något kunde lägga upp någon form av DIY förklaring på hur man byter den. All hjälp uppskattas:) | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är väl E39 som har strip, E34 har väl bara vanliga kontakter vill jag minnas. Kan kolla upp senare idag. |
|
Strip finns på E34:or med LOW-instrument, dvs 518, 520 samt dieslar. Problemet blir att delar av siffrorna i väg- och trippmätare slocknar. Har läst någonstans (troligen här på AP forum) att det kan ev hjälpa om man försiktigt värmer stripens anslutningar med en lödkolv. Strip finns att köpa ny som piratdel till vägmätaren. Min 518 lider av det typiska strip-problemet med att ofullständiga siffror i väg- och trippmätare. Detta skall åtgärdas men är tyvärr inte gjort ännu så kan inte hjälpa. //Göran |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Aha, den displayen! Ja, nu kommer jag ihåg - var ju lite inblandad i en sådan diskussion tidigare. Tack för korrigeringen! Länk Länk |
| Ja har sett en del videor osv om hur resultaten blir även GDS instruktioner dock bara e39 osv men hittar inte nått om det till e34. Någon som kanske gjort det ? Vet inte om det riskerar att påverka resten av intrumentet om det skiter sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.