AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.370

Nån som fått INPA eller GT1 att funka på en e30?

Jag håller på med en 318is där jag inte får rätt på HC-värdena (har en annan tråd på forumet), Jag tror att jag skulle ha lite nytta av att köra INPA eller GT1 för att läsa felkoder och livedata. Jag får dock inte kontakt med DMEn, Kan få det att funka med min e46a men med e30n funkar det inte alls. Kan det ha att göra med att jag har den billiga OBD-kabeln, att man måste ha ett ADS-interface istället?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Man måste ha ADS för E34 så om man ens kommer åt datorn i en E30 så lär du behöva ADS.
Tack för svaret!

Jag byggde ihop ett diy-ADS-interface och det funkade direkt med INPA bara efter jag ändrat inställningen i ediabas.ini. Men jag skulle hellre vilja använda GT1 men det verkar inte funka. Precis som INPA så funkade GT1 med min e46a så det känns som att det kan inte vara så mycket som är fel. Är det nåt i GT1 som man måste ändra när man använder ADS?
Kan tillägga att det som händer är att när man ska ansluta står det bara "please wait" och ingenting händer. Får inte upp nån felkod direkt.
Har löst det nu och det man behöver göra är ändra till "Fister protocol" istället för "softing". Tänkte ifall nån annan kan ha nytta av detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.