|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Jag menade kylutrymmet i armstödet fram. Jag har aldrig sett hur det kylfacket ser ut. I vanliga e65 är det väl ett ganska stort förvaringsutrymme där, men hur blir det med ett kylfack istället? | |
| Mig veterligen finns det ingen aktiv kyl fram, utan det är ett "tempererat" förvaringsutrymme som kyls mad klimatanläggningen. | |
| precis så är det kyls av klimatanläggningen | |
|
Ahhh, tack för svaren - då är jag med i matchen. Jag trodde det var som en kylskåpsdörr ungefär, med en hylla för ägg, en för mjölken, en för fiskpinnar och en för grillkorv. Och ismaskin. ;) Skojar, jag oroade mig att utrymmet skulle vara mindre (pga ägghyllan), men det är ju logiskt att det är som ni säger - ett helt vanligt utrymme, fast kylt av AC:n. Jag tycker inredningen i E65 är smart. Att man flyttat upp så man har rattväxel ger ju en massa extra utrymme som annars tas upp av en klumpig växelkonsoll. Smart med "lådorna" i mittkonsollen också - gott om utrymme (inte endast för fiskpinnar!) ;) |
|
|
Som fd. E38 ägare saknar jag dock ett riktigt handskfack samt det lilla facket till vänster å panelen som var perfekt för solbrillorna. Inte ens instruktionsboken med sitt läderfodral får ju plats i handskfacket längre. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
| De finns ju 2st utmärkta fack för solglasögon å instruktionsboken får ju plats i kylfacket i mellan stolarna | |
|
Annars kanske man kan köpa sig en 51 16 7 011 618 för att lösa solglasögonförvaringen på BMW E65-vis? /Thomas |
|
|
Jag kan hålla med om att handskfacket är aningen litet, men och andra sidan så har man ju som vi talat om ett jättefaringsfack i mitten, där har jag instruktionsbok, cd-fodral, våtservetter, pappersrulle OCH två solglasögon. Skulle inte det räcka så har man ju två enorma farvaringsutrymmen i dörrsidorna. |
|
|
Jag är sugen på en E65, det måste jag erkänna. Personligen tycker jag fronten är brutalt ful, och hjulhusen fylls inte ut, vilket inte heller ser så elegant ut. Men sånt går att fixa med spoiler och spacers/sänkning, plus att jag faktiskt tycker den fula fronten är lite charmig. Solglasögonlådan, ska den sitta under ägghyllan i kylen? ;) Men mycket annat är fint, snygg bakifrån, snygg inuti. Fin utrustning i många. Tyst och bekväm. Vet inte hur "känslan" är i bilen? Jag lurade mig själv att köpa en Chrysler 300C Hemi för två år sedan. Mycket utrustning, men den saknade "känslan". Plastig inuti, den magiska "känslan" infann sig aldrig. E38:an tycker jag har mycket känsla, men hur är det med "känslan" i E65? Med E38:an är det ju så att det är nästan lustfullt att tvätta den, för att få fram den blanksvarta glansen i den vackra karossen. Och vad snittar era N62:or? Enligt redovisningen på mobile.de verkar ju N62 snitta ungefär 2 dl mindre / mil än M62. Stämmer det? |
|
|
Allt på E65 är otroligt gediget byggt, allt sitter fast och känns väldigt solitt. Trälisterna känns som vedtträn när man knackar på dem ;) Min snittar 1.32 med en snitthastighet på 48km/h. För att komma ner till uppgivna 0.83 kan jag inte köra fortare än 80-90 km/h. I 150km/h drar den 1.27 (Volvon jag kör den här veckan drar 0.53 i samma hastighet :/ ) |
|
| Uppgivna snittförbrukning är ju 1.09 för att förtydliga. | |
|
Jag är jättesugen på en E65 (pre-facelift självklart), och har en på gång. Vad tycker ni, ska jag köpa den? |
|
| v12a eller? | |
| Nej, en 745 med Alpina och ganska välutrustad. Jag vet att v12 är top of the line, men jag tycker bränsleförbrukningen är lite too much på dessa, så jag får nöja mig med en V8 snålbil. :) | |
|
Jag minns den 745i E65-02 jag fick köra 2007 alla instegslisterna hade tappat sin gråa färg fläckvis och var vit/gråa något sådant har jag inte sett på vare sig E32 eller E38 minns att det var en del andra fel så ägaren som hade tänkt sig tjäna en slant tack vare lågt inköpspris på en till synes fin bil inte tjänade så mycket bara några få tusenlappar. Dock gillade jag elsidogardinerna det var ett lyft. Så kvaliten har inte imponerat på mig åtminstone inte på pre facelift. Den andra E65an jag kört var en 730d-06 den hade utseendet för sig facelift är mycket snyggare, en tyst nästan skrämmande tyst kommer att jag tänkte att man inte skule märkt om man kört på något. Helt okej kraft. En 745d eller Alpina B7 Facelift är finast i mitt tycke. Fulast är en pre facelift med orangea blinkers och 17" alufälgarna med plast navkapsel. Kikade även på lite försäljningsiffror för 7serien i Sverige dock saknas åren 1991-2000 1986; 42st 1987; 321st 1988; 478st 1989; 517st 1990; 267st 2001; 90st 2002; 110st 2003; 40st 2004; 58st 2005; 67st 2006; 58st 2007; 64st 2008; 77st 2009; 80st 2010; 81st 2011; 58st 2012; 29st till och med okt Jag har sett siffrorna för E38åren (bör ha en siffrorna i äldre Teknikens värld) och dessa är lägre än E32 så E32 är den 7a som varit populärast i Sverige inte så konstigt i och med att den är bäst:) 1988 såldes det 145st 750 och 1989 var siffran 165st. jämför det med att det finns 2st 760Li F02 i landet en sv-såld och en import. Stephan |
|
|
Stephan735i du som verkar vara en hejare på att plocka fram statistik på bilar.Åren 1991-2000 kan du få fram dom åkså? 7 serien alltså! Bara Min Wagn! |
|
|
Tack för all fin statistik, kul att se försäljningssiffrorna. :) Jag trodde att E38 sålt bäst av alla, tack vare att den var snyggast och på något sätt var en slags kulmen på BMW teknik / skönhet / kvalitet / image. Det var ju de åren som BMW var Bond-bil och förekom i en hel del andra kul, coola sammanhang som "the hire car series". Vore kul om du hittar försäljningssiffrorna för E38 också? Själv är jag ärligt talat inte förtjust i Alpina B7 - grotesk vinge på bakluckan och hela baksidan full med emblem? En diesel är inget alternativ för mig, de är bevisat cancerframkallande (vilket inte bensinbilar är) och låter som en taxi / buss. Jag tycker e65 pre-facelift är jättesnygg bakifrån, och groteskt ful framifrån. :) Men den blir bra med sänkning, en diskret frontspoiler och spacers i hjulhusen. Facelift är tyvärr bara tråkig, anonym - varken snygg eller rolig (men en fin bil, det är bara utseendet jag inte gillar alls). "min" bil har några skönhetsfläckar, men väldigt mycket utrustning och allt fungerar. Det som saknas är standheizung, men det kan man bygga in i efterhand. Jag älskar den finesssen eftersom jag arbetar ute hos olika kunder, och alltid får stå ute med bilen i kyla. Det är trevligt att kunna klicka igång värmaren och komma ut till en varm bil på kvällen när det är kallt och mörkt. :) Alpina 21 är snygga, men däcken kostar fläsk pga sin udda dimension. Om jag köper denna kommer den få rulla på 18 tums vinterhjul av kryssekertyp. De enda BMW-fälgar som jag gillar är style 95, alla andra originalfälgar ser i mina ögon ut som om designers var fulla eller bara ointresserade... Och så kan det ha varit, framgångsrika företag drar alltid till sig fel typer av personer, se på Nokia nu t ex. F.ö. såg jag i Dagens Industri förra veckan att mitt gamla dataprogram för snabb sökning i stora databaser, nu används på hela hitta.se också. Så söker ni där, så använder ni mitt program. Just sayin. :) |
|
|
Slutet av 80 var börsuppgångens år, sen kom kraschen med kulmen 92 då låneräntan tidvis låg på 500 %, så då måste marknaden för lyxbilar varit mer eller mindre död. Mot slutet av 90-talet var börsrallyt igång igen, och nästa krasch kom i mars 2000 - den så kallade IT-bubblan. På den tiden var folk så korkade, att det räckte med att ett företag släppte en pressrelelease att man kunde nå deras hemsida via WAP, så dunklares deras börsvärde. Det är svårt att förstå, obegripligt. Men det get oss en Hunt om att vara lite ödmjuka, att mänskligheten kam vara ett enormt korkat flockdjur. Det talades på fullt allvar om "den nya ekonomin" och WAP... Och alla sprang med flocken, ytterst få vågade tänka själva. Det var därför, pga girighet, flockbeteende och dumhet - som den ekonomiska krisen år 2000 skapades. :) |
|
|
"Dubblades" skulle det stå, men stavningskontrollen i min iPad tyckte tydligen att "dunklares" var ett tydligare sätt att uttrycka sig. |
|
|
Men svaret på din fråga Lasse är ju: Köp! /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.