|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| webasto också | |
|
Jag har ventilation i stolarna och passivt kylskåp fram. Ventilationen och softclosedörrarna va något jag underskattade väldigt innan jag köpte bilen. Ventilationen är något seg vid start men under längre värd är det jätteskönt. Softclosen är guld om man har något trångt garage (lr för stor bil ;) Kylen fungerar ju bra när ACn går så att säga :) Värme i ratten vore trevligt men verkar ovanligt. |
|
| När vi hämtade min M3 cab förra våren hos BMW Munchen,så stod det en 7-serie från 2006-2009 (e65) och nya F01 7-serien precis bredvid varandra (båda svarta oxå),utanför BMW Welt..OJOJOJ vilken skillnad::=) | |
Karl-Hilding |
Skillnad ja men till vilkens fördel? |
|
Ja, det undrar jag också? Är man av åsikt att E65 facelift är snyggare är prefacelift så är jag inte så säker. F01 är inte helt linjeskön i fronten den heller. Jag som gillar prefacelift tycker att F01 är ursnygg! |
|
|
Till F01ans givetvis...va trodde du jag menade:) ....men smaken e som baken |
|
|
Jag vill jag ha en svart eller silverfärgad E65 pre-facelift, 735 eller 745 med chromeline, svart eller beige skinn (helst club), komfortstolar (helst med ventilation), taklucka, webasto, style 95 19" eller Alpina-fälgar, ljust solfilmad runt om, spoiler fram, blankt ädelträ, värme i ratten, sportratt, xenon, ädelträ i mittarmstödet även bak, värme i baksätet, rollo och gardiner i sidorutor. Helst inte 760 pga tyngden och förbrukningen Helst inte lång Har jag glömt något måste? :) |
|
|
E65 pre facelift är mer gangster och känns mer tung och fet , speciellt i svart. Dock som många tidigare påpekat så ser det för taskigt ut med hjulhusen när inte däcken fyller ut, den är cool i bak men i fram tycker jag den ser trött ut mest. E65 Facelift är snyggare både bak och fram tycker jag och ser mer modern ut, en mer harmonisk design, inte lika järv som pre face lift men snyggare ändå. Den ser inte lika fet ut som pre face lift men den är lite mer diskret. F01, snyggare än båda helt enkelt. |
|
|
Softclose vill jag också ha. Nu gällde ju inte tråden F01. Själv tycker jag den är "okej" exteriört - knappast mer, vilket bekräftas av att det är så sällan man ser den. Men enormt fin inuti, verkligen kanonfin. Den är så enormt dyr så den kommer inte ifråga för mig - jag köper ingenting på avbetalning/leasing, varken villan eller fordonen och tänker inte börja nu. :) Dår är det betydligt fräschare med en E65 som man gör fin. :) Men alla är vi olika. |
|
|
Har du cashat villan är du ju antingen tät jävlar eller så bor du i ett skjul :) Ja, olika är vi allt. Jag tycker nämligen F01 är toksnygg på utsidan men hamnar efter E65 på insidan :) Softclose är som jag sa kanon, rätt vanligt så det ska nog inte va några problem att hitta. Jag ska ev sälja bilen till förmån för just hus, är du sugen kan du få fjädrarna på köpet ;) |
|
|
Sälja bilen!?! Vafan nu jävlar?? :) Nej, jag köpte huset 2003 när det inte var lika dyrt. Inget märkvärdigt, men jag stortrivs. Jag arbetade hårt någ |
|
|
ra år och har gjort programmet som driver några ganska kända webbplatser, en del har nog hört talas om hitta.se, eniro118118, passagen, ratsit, allabolag.se m.fl. Jag arbetar dock mycket mindre nu. Nackdelen med att jobba lite är att man inte har lika mycket pengar att leka med, fördelen är att man har tid, och inte behöver bry sig om vad andra tycker. :) Vad har du för färg på bilen Japmax? |
|
| Japmax..ÄR e65 snyggare på insidan än F01:) hur tänkte du där,om jag får fråga? | |
|
Håller med Bianca, hur tänkte du där? Jag förstår dom som tycker om den djärva/aggressiva designen exteriört på E65 även om jag personligen tycker den är gräslig. Men invändiga designen är inte djärv/häftig eller något annat positivt, den är bara ful och speciellt när man jämför med F01. |
|
|
Fast, så här ser F01 ut: Länk Det är inte så jättestor skillnad, eller hur? |
|
|
Det här måste ju vara den mest tragiska misshandel av en E65 som finns? Den som gjort det här borde spärras in!!! :) Länk |
|
|
Min bil har färgen BLACK SAPPHIRE METALLIC, metallicsvart med andra ord :) Chassinr DM55531 om du vill kolla utrustningen. Eftersom nu säger att F01 är snyggare invändigt så är den säkert det, men jag hävdar fortf att jag tycker motsatsen. F01 är givetvis läcker, men liknar lillebrorsan = mer alldaglig. E65 har ungefär samma utrstrålning på insidan som utansidan, nämligen vräk- och pampighet. Den utrstålar mer lyx tycker jag. Med undantag för bussratten som är skitful, men jag råkar ha sportratten i min så jag slipper lida. Ang 760 i slutet, jag har lite delade åsikter. Avgassystemet både låter och ser lite fränt ut på ett sätt, samtidigt som det ger en image som inte helt passar en E65. Vad det beträffar vingarna och skottkärrehjulen så är det ju bara fel fel. |
|
|
Jag tycker hjulen, vingarna, emblemen, avgasrören är brutalt misspassande. Jag som faktiskt tycker E65 är rätt maffig bakifrån tycker ju detta var en extrem våldtäkt på en annars ganska lyckad design. Men alla tycker olika. Detsamma gäller väl motorljudet: jag tycker de flesta europeiska V8/V12 med crossplane vevaxlar har ett annat, och inte alls lika fett ljud som en amerikansk flatplane. Och när en sådan här pimpad ricer dessutom står och varvar en limousine med ett inte särskilt kul ljud, då blir det komedi tycker jag. :) Ang. kylfacket i e65: tar det mycket plats? Går hela mittkonsollen, eller finns det något förvaringsutrymme kvar? |
|
|
Kylfacket är ett förvaringsfack, man kan välja om man vill ha kyla eller ej. Finns inga andra utrymmen i armstödet. Det gäller fram, utrymmet är 8.5l. Bak finns det något som heter "kylbox bak med elektrotermisk kylaggregat" Jag skulle ju gissa att det tar upp större delen av förvaringsfacket bak. |
|
| vilket förvaringsfack menar du.kofferten eller i armstödet bak,jag har kylbox bak tycker de är gått om utrymme | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.