|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Ärlig talat, den silvriga E65an är inte ful någonstans. Rent utav snygg! Riktigt bra fotovinkel. | |
|
:) Jag tycker E65 pre-facelift är ganska ball, till viss del. Misslyckade hjulhus, hjulen sitter alldeles för långt in, och ingen riktig "känsla" i kupen. Svinful - om strålkastarna är ögonen, grillen näsan och luftintaget munnen, så ser den ut som en överviktig, sur gammal gubbe med buskiga ögonbryn tycker jag. Inget illa menat med det. :) Men, om man får ner den 40-50 mm, lyckas fylla ut hjulhusen, blir av med de oranga ögonbrynen och hittar en diskret spolier: blir den snygg då? Jag kan tänka mig det. |
|
|
Japmax>> Precis min tanke! En fantastisk bil(d) helt enkelt. /Thomas |
|
|
Kan hålla med Lasse till en del. Jag har 245/40/20 fram och 275/35/20 bak och det finns en hel del luft kvar i hjulhuset. Man får börja pilla med spacers för att hjulen ska sitta rätt i hjulhuset, original sitter dom för långt in. Verkar som BMW tänkt sig att man ska ha 22-tummare eller nåt. Trots att det största dom har original verkar vara 21' Jag tycker min svarta med vita blinker och de stora 20-tummarna (BMW Original Style 101) med de BREDA blanka fälgbanorna ser riktigt bra ut. Dock kunde den som sagt var sänkas ett stycke och så ut med hjulen, då blev det nog riktigt nice. Känslan inne i bilen gillar jag skarpt men det är ju olika vad man gillar. Sitter så jäkla bra i comfortstolarna! Det finns en BMW spoiler till bakluckan men den anser jag inte passar alls. Då blir det alldeles för mycket låda av baken. Framtill vet jag inte om BMW har nåt. Alpina har kit till hela bilen. Niklas Fransosen |
|
|
Nu blev ju jag tvungen att kolla på hur det kjolpaketet ser ut. Men jösses vilken reklamfilm. Länk Jag tror jag måste köpa en såndäringa B7 (med originalratt dock) /Thomas |
|
|
Jag tycker själv att en spolier fram är nästan ett måste, dels för att ändra det felvända luftintaget. Jag menar inget extremt, bara en spoiler/läpp fram som fyller ut. Absolut inga vingar bak, på sin höjd en liten läpp längs bakluckans kant. Men bakluckan är supersnygg som den är tycker jag. Kul reklamfilm Thomas, jag gillar själv ratten i Alpinan bättre - originalratten är verkligen så ful att man undrar "hur tänkte de där?". Den ser ut som om den sitter upp och ner original. Missförstå mig rätt om inredningen, den är fin - men den ger mig inte den känsla av BMW som jag är van vid. Och materialet i innertaket kändes lite "plastigt". Jag är van vid att de vanliga innertaken har en mjuk, fin, ombonad textilkänsla. Men jag kanske minns fel om E65? Jag kommer skaffa en E65 någon gång, men jag kommer iså fall att sänka den och se till att hjulen fyller ut hjulhusen - det får bli spacers om det krävs. Jag tänker inte göra bilen till en "låtsas-racer", men hjulen MÅSTE fylla ut hjulhusen, det förstör bilens utseendepotential annars. Det har inte med "styling" att göra, utan om harmoniska linjer. Dvs, tycker jag. :) Jag vill ha en solidsvart eller en vit, och jag kommer tona rutorna runtom. Inte svart, men rökfärgat, som en "originaltoning". |
|
| Fransosen jag kollade på din bmw 330 hartop. Håller verkligen med dig. din nya träinredning i bilen var vekligen ett lyft. | |
| Jag har alpina hjulen 21 tum å 20mm spacer de ser bra ut tycker jag | |
|
WAN: det låter väldigt fint. 20 på varje sida, dvs totalt 40 mm? Kan någon förklara varför en del E65 har en klar/blank list på bakluckan, mellan de inre bakljusen, och varför den tycks se annorlunda ut på vissa? Eller är det bara jag som ser fel? |
|
|
Ja när man i början av 2000-talet precis hade köpt sin 740iL-99 och såg hur nästa generation 7-serie såg ut, så skrattade man och kände sig lycklig, och såg framtiden med ett orubbat bo. Något så fult skulle aldrig parkeras på min gård. Sällade mig genast till kören som krävde att Chris Bangle skulle sparkas omgående. Den första generationen av E65 kändes för mig som när Ford fick för sig att "face lifta" sin Scorpio i mitten på 90-talet. Något som jag till viss del har tagit tillbaka på senare tid, när man vant sig med E65:ans tidiga utseende. Men när face liften kom på E65 så kände jag mer tillfreds med designen, och här sitter man med en själv sedan några månader. Spår vidden känner jag inte som något som stör mig. Kan det bero på att den ökades i samband med face lift, samt mina Alpina 21" som fyller ut lite mer? Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
@ smilla Tack!! Ja, det var inget kul med plastalu inte. Borde nog lägga upp bilder på bruksholken med men det blir liksom inte av.... Niklas Fransosen |
|
|
Pre face lift E65 "avviker mera" från "normaldesignen".. men så här 10 år efter introduktion så ser den modellen mera pampig ut än faceliften som ...ja...nästan är för snygg för att sticka ut och markera ;) Mvh Janne. |
|
|
Är det någon som byggt en vinge på bakluckan på den här? Länk Vinge på bakluckan och blå färg på plasten inuti blir lite för mycket. Jag skulle vilja hitta en svart (helst solidsvart) 745 (absolut ingen 760 pga deras törst) med komfortstolar, lucka, rollo, navi, bensinvärmare och champagne-inredningen (ljust beige), alt. svart mjukläder. 735 funkar också, bara utrustningen är rätt i övrigt. Det vanliga "standardlädret" heter Nasca, men vad heter den mjukare nappa-kvaliteten? Vill INTE ha EDC eller nivåreglering. Gärna dessa fälgar som på den med vingen i annonsen. Vad heter de? Vill ha 20" på sommaren annars, antingen Alpina eller Breyton spirit. Inte större tror jag, gillar inte riktigt stuket med överstora hjul. |
|
|
Dom som sitter på den blåa, är BWM orginal styling 95 och dom är 19" finns 9 eller 10" bredd. Länk |
|
|
Jag sänkte min bil med en 30/20 sänkning, tänkte att det skulle bli lagom med mina original style 95 men bilen sjönk snarare 50/40 och det såg bara skit ut. Bakifrån såg den fetare ut men från sidan och framifrån såg det bara fel ut, det hade säkert sätt bättre ut med större fälgar. Jag monterade tillbaka original fjädrar. Vingen på den blå är en Alpinavinge. 20" på en E65 är inte alls för stort, jag tror det ultimata skulle va 21" med en storlek större profil än original. Jag såg en 750 på Autopartner som hade 275/45-19 bak, va inga som helst problem utseendemässigt. |
|
|
Vad var det för fjädrar Japmax? 40/50 låter som en sänkning i min smak - kanske du ska sälja fjädrarna till mig? Mycket kan man säga om Alpina, men den bakluckan var inte snygg, tycker jag i all ödmjukhet, :) |
|
|
Fjädrarna är tillverkade av Supersport. Har tyvärr ingen bild med dessa monterade, vilket jag ångrar bittert när jag försökte reklamera dom utan framgång. Jag har försökt sälja dom, de ligger säkert kvar när du ev är intresserad. E65an gör sig bättre i verkligheten än på bild, samma gäller B7. Det är en maffig pjäs. Såg en på BMW-träffen i Eskilstuna i våras. |
|
|
Style 95 i all ära... De smidda 92:orna är grymmast av 19" imho. Det finns en inredning som heter Club som är mjukläder... Avsevärt skönare än Nasca. /Thomas |
|
|
Jag gillar personligen inte alls Alpina B7, extremt fult med synliga avgasrör på E65, ful vinge där bak också. Dock snygg spoiler fram. Snygga fälgar också - men de verkar ha somnat på Alpina? Kommer de aldrig på något nytt? Ni som har ventilation i stolarna och kylfack - hur väl fungerar det? Och finns ingen E65 med värme i ratten? Det - och webasto bensinvärmare - är två av de saker som min gamla E39 540 Touring har som jag inte vill gå miste om. |
|
| ventilation i stolarna är kanon skönt när de är varmnt inte en bil utan vent,jag har kyla i facket fram mellan stolarna å kylskåp bak de är nice,samnt värme i ratten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.