|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har skaffat min första BMW och är kanon nöjd med bilen dock har jag märkt att ACn inte beter sig som jag är van vid från tidigare bilar utan denna verkar ta ungefär 5 min på sig att börja blåsa ut varm eller kall luft. Är det något säkerhetsystem som är inbyggt? Jag är van med att saaben jag hade innan drog igång som ett jetplan direkt och började kyla/värma efter 30 sek. Hoppas någon har ett svar på detta. | |
| Gick även jag från Saab till en E91 318dT och gjort samma iaktagelse, men har tyvärr inget svar. | |
| Har du motorvärmare i din kärra? Gör det någon skillnad isf? | |
| Jag har inget direkt svar på din fråga men jag tror inte det ska vara så. På min 320d-09 kommer kylan/värmen igång mer eller mindre direkt efter start. | |
|
Huruvida automatiken ger fullt ös med fläkten eller inte beror på flera olika saker, bl a innertemperatur, yttertemperatur, solens intensitet osv. Är det kallt ute dröjer det tills fläkten går igång ordentligt eftersom att automatiken vill få upp värmen på kylarvätskan, allt för att undvika att blåsa in kall luft i kupén. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.