AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.239

Bmw E90 M paket ny kjol.

Hej jag har en E90 som är årsmodell 08 med M paket. Har då M frontkjolen till den men har kollat runt lite efter folk som monterat läppar eller byggt på kjolen med andra paket. Men jag förstår inte hur dessa ska monteras? Får man göra egna hål och fästen ?

Kan ta ett exempel tex denna kjol verkar intressant. Men går det att få en M front att se likadan ut eller måste man byta hela?

Mvh
Glömde länken Länk

Tex denna kjol.
3M
718
3MW
E36 Ti
Den bilen har inte M-pkt utan endast en Aero läpp som det "heter" den limmar du fast på ovankant och sedan två små skruvar på varje sida innanför hjulhuset.

här har du en länk så du ser hur den ser ut omonterad:

Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har monterat den på min e93:aLänk
Jag behövde inte limma min, utan sitter med ca: 8 skruv under fronten.

BMW CS #5206
3M
718
3MW
E36 Ti
Japp där ser man :)

BTW vad heter färgen på din bil? Sååååååååååååååååååååååååååå SNYGG!!
Så man sätter bara dem över alltså. Men vad är det för paket på denna bil? Går det att endast sätta fast eller är det en helt annan kjol?

Länk
3M
718
3MW
E36 Ti
det där är M-sport fronten som man får när man har M-pkt på bilen. Så det är inget man sätter på utan du måste byta hela frontkofångaren.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Ivan500: Lite kul att han som säljer bilen påstår att bilen har M-sport paket - när kjolarna saknas. Bilen på bilden är alltså INTE en äkta M-sport.

Anyway så är det iallafall M-sport fronten på bilen.
Nikeman han inte ens titta på bilden innan den försvann. Vilka kjolar syftade du på?

Men skiljer sig M front kjolen på Bmw e90 sedan och coupé? Tänker på 05 - 08 ?
Länk

Tror det var den.

3MW M fronten ser väll inte ut sådär original ? Är det inte en läpp som sitter på den?
3M
718
3MW
E36 Ti
IVAN den bilen du skickade innan var M-sport

Den sista bilen har JAG monterat läppen på :D (en utav mina gammla kunder som ägde den bilen, PS den har inte 177hk :p) Läppen är en sådan jag länkade till i tidigare inlägg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.