|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter E39 540, facelift, sedan utan M-paket men är lite osäker på vad de står i. Vad tycker expertpanelen om dessa tre ? Någon speciell utr man ska värdera extra högt ? (Är kass på att länka men hoppas det funkar ändå.) Länk Länk Länk /Ronin72 | |
|
Den svarta är ju snyggast, även om de två grå nyanserna är rätt klassiska på E39. Däremot tycker jag de känns lite för dyra och det verkar som andra tycker det också eftersom de inte blivit sålda. Den svarta känns lite för dyr den med, även om milen är lägre. Direkt infinner sig ju tanken "540ia, 12000 mil, privatimport? Då stämmer ändå inte milen." Den som köper en 540 idag (eller som gjorde det för tio år sedan) köpte/köper en synnerligen exklusiv bil som inte är alla förunnat att ha råd med. Den som lägger ut de pengarna nöjer sig nog inte med att köra bara 1200 mil om året för att den mätarställningen ska stämma. Jag har ju själv en 850 som jag bara älskar, och den har jag åkt ca 800 mil med i år och det är BARA ren nöjeskörning på fritiden. En barnfamilj med två ungar och skjutsningar till hockey, ridning med mera (för det gör föräldrar även i Tyskland) och som körs av pappa till jobbet och ev I jobbet KAN i princip inte komma under 2000 mil per år på sin huvudbil. Det blev en lång utläggning för en kort slutsats: Lite dyra, den svarta är väl okej i priset OM nu mätaren stämmer, vilket jag är synnerligen tveksam till att den gör. Alexander |
|
|
Snittkörsträckan i Sverige på en 3 år gammal bil är 1254 mil per år. I Tyskland är den 1050 mil. Det är inga som helst problem att hålla sig under 2000 mil per år. Hört talas om kollektivtrafik? ;) ------- //Lövet |
|
| Jag kör 2000-2500 mil per år och då är 1000-1500 av dem i tjänsten så en "normal bilist" lär nog utan problem kunna ligga långt under 2000 mil/år. | |
|
Jooooo... men om ingen fattat det så handlar det om en BMW 540, och inte en genomsnittlig bil... Ni som tror att en tysk köper en BMW 540 för att köra 1200 mil per år, ja jo, ni får väl tro det. Alexander |
|
|
Dess första år kan den säkert gå fler mil men det finns ingenting som tyder på att det skulle vara fallet när bilen är begagnad. All statistik säger tvärtom. För långpendling finns betydligt bättre bilar. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.