|
|
|
|---|---|
|
Halloj, Är intresserad av 540 som rullat ca 20 t mil. Kul att den är utrustad med det ovanliga EDC systemet men hur länge håller det ? Jag får känslan att det kostar typ bilens värde när det väl rasar Är det någon på forumet som bytt som vet som har känsla för hur länge grejorna håller ? Hur ser man att det inte funkar ? Någon som lagat som vet vad det kostar ? /Ronin 72 | |
|
Framdämpare kostar 5300:-/st Bak 4200:-/st Vid dom milen börjar det nog dra ihop sig mot ett byte, om det inte redan är gjort. Annars verkar systemet vara rätt driftsäkert. |
|
| Billigt jmf med Alpina märkta Sachs-dämpare av vanlig gastyp:-) | |
|
Går dom åt skogen är det väl bara att konvertera till vanliga dämpare? Ett eftermarknads kit med gasdämpare och fjädrar finns för några tusen. |
|
|
Ok tack för svaren, är det svårt att konverterar till vanliga dämpare ? Rör som ska pluggas ? Får man felmeddelande om man sätter systemet ur spel osv ? /Ronin 72 |
|
| Du behöver tala om för bilen att du inte har EDC, för att slippa fellampan. | |
|
kan du utveckla lite är du bussig, är det enkelt att tala om för bilen att EDC saknas, bara att koppla upp dioagnosinstrument eller ? Ronin 72 |
|
|
Intressant om det kommer en fortsättning då jag ev ska köpa en E39 med EDC bak (tror jag).touring. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enbart bak är det vanlig pneumatisk nivåreglering inte detsamma som EDC. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.