|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en E46a coupé som jag tycker har en ovanligt seg gas om jag jämför med andras. Har någon något tips hur jag kan få den lättare? smörjning? Byte av delar? Tacksam om någon kan ordna hur jag ska få bort detta störiga problem. Tack på förhand / Simon | |
| vad är det för motor? | |
|
M52B28 Hoppas det hjälper dig :) |
|
|
Vilken års modell? Gas vajer eller elektrisk. M52 är väl gas vajer? Sådant fall smörja. Kolla så den inte ligger snett i föstet strax uppe vid insuget innan den går ner till gasspjälls huset. |
|
|
Det är en 99;a. Ska hem och fixa det nu, om det nu inte hjälper, vad kan man göra då? Hemskt tacksam för svaret. / Simon |
|
| Du kan spänna upp gasvajern vid gasspjället, så kommer den bli betydligt känsligare. Känn på vajern, om den är slapp, och spänn upp den så pass så tomgången precis inte rusar, då har du en reptilsnabb gas! | |
|
M52TU är tyvärr seg i responsen. (saknar gaswire) Det finns en störande fördröjning mellan gaspedal och gasspjällsmotor. Vet ej om BMW släppte någon uppdatering på detta eller inte men det är i alla fall avhjälpt på M54. Du kan alltså inte spänna upp någon gaswire som Beolab säger för det finns ingen :) Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
deejaywasp, jag håller verkligen med det med responsen. Så det finns alltså inte så mycket att göra chrille aka? / Simon |
|
|
Jo du kan köpa en gastesponsmodul och själv välja hur känslig gas du vill ha i tre lägen! Funkar kanon! Hade en på min tidigare E90 320Si -06:a som kändes som 20 hk extra! Länk |
|
|
Jo du kan köpa en gastesponsmodul och själv välja hur känslig gas du vill ha i tre lägen! Funkar kanon! Hade en på min tidigare E90 320Si -06:a som kändes som 20 hk extra! Länk |
|
|
Sprintbooster även kallad. KCR som lagerför dessa Länk |
|
|
Fungerar dessa ''sprint booster'' bra då? / Simon |
|
|
deejaywasp, Min M52TU har gasvajer. Kan du ha missat något? ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.