|
|
|
|---|---|
|
Hej folket! Har idag xenon orginal, ej facelift. Ena reflektorn är sönder ( ingen beläggning kvar ) på halvljuset, så jag tänkte skaffa mig ett par nya faceliftlyktor, Länk men undrar om det är plug and play eller om man måste skarva/köpa adaptrar för att få det att funka? Vore tacksam om någon hade lust att förklara vad som krävs. Vänligen Mattias | |
|
Tja! kolla in denna guiden, tror allt som behövs står där. Länk Hälsningar Simon |
|
|
Okey, så man måste skarva samt köpa adaptrar med andra ord, och det kostar ju lika mycket som strålkastarna ( enligt länken ). Lutar nog åt att försöka fixa en ny reflektor istället. Vänligen Mattias |
|
|
Dom du länkar till är inte original facelift och är gjorda för att passa på bilar innan 2001. Inga kablar och ombyggnationer skall behövas. Däremot hittar du exakt samma strålkastare hos företag i Sverige för ungefär samma pris om man räknar in frakten |
|
|
Okey, så guiden som Simon länkade till är alltså för riktiga facelift-stålkastare och hur man kopplar in dessa på e39or 95-00? Blir lite kluven, hehe. Bytte nivåjusterskruvarna och såg att ena relektorn var helt svart, så jag måste skaffa nått nytt. Vänligen Mattias |
|
|
Lånar tråden lite eftersom jag har samma problem... Reflektorerna till xenon original halvljusen är matta och gråa. Subsoil: du skriver att du ev. byta reflektorer, jag trodde att de inte fanns att köpa löst? men jag hoppas jag har fel :) |
|
|
Har inte hittat någon, så det finns nog inte, då får det bli tredjepartsgrejor istället. Vänligen Mattias |
|
|
Beställde dessa: Länk 289e och 28e frakt. Då de första jag länkade till har försvunnit samt att de var lite för glansiga för min smak. Postar före/efter bilder när det är monterat, inväntar leveransen :) Vänligen Mattias |
|
| Bara plug and play | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.