AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.486

Någon med erfarenheter av turbokit till e36 från ebay?

mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Någon som har köpt detta turbo kit från ebay? Vad tror ni om själva kittet i sig? Jag hade inte tänkt öppna motorn utan bara laddat runt halv kilot..
Priset i slut ändan.. efter frakt..Tull..Moms?
Måste jag ha ett chip till oh backa tändningen?

Länk
E
1.156
E
320 ci cab -04
För att få en turbokonvertering att fungera bra, dvs ge mer effekt samtidigt som man inte riskerar motorn, så måste man ändra tändning och bränsle. Mer bränsle och backa tändningen, för ytterligare mer effekt -kompsänka. Ett enkelt sätt är att höja bränsletrycket via en bränsletrycksregulator. Det finns så kallade Piggypack där man kan justera tändningen. Tyvärr kan man inte ställa in på känn utan det krävs utrustning för att mäta "lamba" för bränsle och "knacksensor" för tändning. Här kan man skriva en uppsats. Men för att få mer info så kolla på www.pure-pf.com/ för att få mer matnyttig info. De kan sälja både delar och kunskap för en lyckad turbokonvertering. Det blir dyrare vid första anblicken men billigare i längden.
E
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Spontant känns det som riktigt, riktigt dåliga Kina grejer, man får ju inte ens ett turboaggregat från erkänt märke för dom pengarna hela det kittet kostar.

Men som sagt kolla upp PPF´s forum där finns djupare kunskap i ämnet än här.

mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Jo jag har byggt några e 30 turbos så jag vet vad det handlar om.. Även om ppfs grejor.. Ville först å främst veta om det var någon här som köpt detta kit..och i såfall vad det slutade på i slutändan..
El
116
Eldano
Audi A3 2.0TFSI Quattro -06
328i e46 -98 Såld
Det kommer garanterat att fastna i tullen. Så du får räkna på 25% moms + tullavgift på priset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.