|
|
|
|---|---|
|
Hej, När jag fyller på spolarvätska helt fullt, så läcker/rinner 0,5-1 liter ut på backen ifrån under höger framlampa. Har kollat lite hur det sitter ihop och undrar nu om någon har erfarenhet med detta på E60/E61? Hur kommer man åt allt, montera ut strålkastaren, demontera frambumpern eller kan man kolla och nå pump och slangar etc för stålkastaren via inneskärmen? Tack på förhand Mvh marineutter | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Jag vet att det på en e39 sitter någon slags överfyllningsslang som gör att en del spolarvätska rinner ut om man skulle fylla på till max. Det brukar rinna ut vid strålkastaren/hjulhuset höger fram. Kan vara samma på e60? Kolla instruktionsboken. |
| Händer på min E39 när jag fyller på för mycket men det är även så att den där slangen ramlat ner lite så rinner det över tidigare än när skyddet kickar in. | |
|
Tack för era inlägg. Bilen var inne på BMW och de lackerade kofångaren pga stenskott etc, dvs kofångaren demonterades. Det är efter detta som jag har lagt märke till att spolarvätskan går sjukt mycket år, och nu sist såg jag att det faktiskt verkar läcka. kan vara att de vid monteringen slarvat....!? Jag har ringt BMW och skall dit på måndag, för o avgöra om det är slangen som spruckit, hårdnat etc, dvs slitage, eller om slangen inte sitter där den ska eller lossnat... mvh marineutter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.