AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.779

Varför får vi sällan svar på frågan " hur gick det, ordnade det sig?"

Karl-Hilding
Hej.

Jag har varit med i omgångar på Bmw-Power numera AP.
Men intresse har jag läst om trådar där bilägaren frågar medlemmarna "vad gäller, eller hur skall det fungera, bilen såld men bara fått handpening eller knappt det, hur får jag rätt mot FB, bilen nya E60 är svajig, det skakar, tappar hk, den skulle trimmas men nu sex månader senare..." osv, osv.

Ibland stöter vi på och tar upp en gammal tråd och frågar "hur är läget" men tydligen så tycker inte trådskaparen att han/hon vill svara eller kanske har lämnat AP för gott.

Det finns relativt nya trådar (Sune), och det finns ca halvårs gamla trådar (svajig 520d -08 i Halland) och det finns massor av gamla trådar bla E38 ägaren från Hörbytrakten som blev hotat av känd bilskojare i Malmö och bla bjöd in till rättegång, osv. osv.

Jag tror att många med mig skulle tycka att det vore intrasant att få ett svar.
Karl-Hilding
Efterlyser oxå editfunktionen. Den efterlystes redan för 10 år sedan eller mer.
Retar mig som fan på att man stavlat fel mm!
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Kan inte mer änn hålla med dig Karl-Hilding, uppföljningen av trådar om vad som händer eller hänt är någonting man ska tänka på när man startar en tråd.
Men jag kan tänka mig att när man har löst sitt ev problem så är man liksom klar med forumets hjälp.. Och man glömmer/inte orkar skriva vad som hände.

//Micke
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
"Ibland stöter vi på och tar upp en gammal tråd och frågar "hur är läget" men tydligen så tycker inte trådskaparen att han/hon vill svara eller kanske har lämnat AP för gott."

Tror du svarar på det lite själv. Många av de som söker hjälp och får hjälp känner inte att de har nått mer här att göra när felet hittats eller frågan besvarats. Tyvärr. Självklart blir man nyfiken på hur det hela löst sig!
Karl-Hilding
Ja så klart att det skulle kännas värt besväret både för frågaren och svararna att få veta hur felet avhjäptes. Banken här blir desto större och bättre.
Jag själv är bla intresserad av hur det gick för stackarna som blev avlurad en fin E38 av bilskojaren i Malmö.
TS som fö var/är från Hörbytrakten skrev ju oavbrutet i 3-4 mån för att sedan lägga ner för gott.
Blev han hotad, fick han upprättelse? Ja hur gick det?
Och bla så var det en 330 ägare som blev bärgad ett dussintal ggr och ville att bilen (nyköp?) skulle gå tillbaka. Hur gick det?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag brukar följa upp, men i regel får jag ingen hjälp i forumet så man gör det ju inte av tacksamhet direkt.
Det är väl lite som lyxfällan och diverse "bantarprogram" på TV... det vore väldigt intressant att veta hur det gick sedan.

Antagligen inte så bra, annars skulle de nog göra mer uppföljningar ;)
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Instämmer helt, både ang uppföljning och edit funktionen...

Försöker själv i största möjliga mån ge en uppdatering på just - så gick det.

//PB

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Menar ni så här? :)

Länk

BMW M-POWER
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det är bara Pro-medlemmar som kan gå in o se de trådar de skapat. Det är en bra funktion där man kan gå in och "rapportera av" hur det gick sen, ibland kan det ju gå en tid mellan frågeställning och aktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.