AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
940

Behöver akuthjälp ! bilen startar ej

Ti
11
Tidemo
BMW 320i E46 -99
Hej
Igår så kopplade jag in en ny stereo i min bmw 320 E46 -99. kopplade även in ett slutsteg o en bas. hade efter det igång bilen en liten stund, sen fick bilen stå i cirka två timmar, när jag sen skulle gå ut och starta den så bara klicka det om den, tänkte direkt att det va batteriet, men alla lampor och centrallås och sånt funkade precis som det skulle, tog iallafall in batteriet och laddade det över natten, (inte världens bästa laddare) sen när jag satte i det imorse så bara klicka det igen, kan det vara någon startspärr eller något som har gått i ?

Skulle vara evigt tacksam för snabbt svar

Mvh
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Hej

Skulle åka till en mack och be dom kolla om batteriet e ok.
Hur gammalt e batteriet?

//Micke
Ti
11
Tidemo
BMW 320i E46 -99
Jag har en som straxt kommer med en multimeter så ska vi mäta lite :) har faktiskt ingen aning om hur gammalt batteriet är då jag köpte bilen i förra veckan, pratade med bmw och dom tyckte det lät som att d var starten ?
De
607
Decoy_81

Perfekt!
Prova då att kabla igång den, om han kommer med bil såklart ;)
Jag satsar mina pengar på att du körde slut på batteriet igår när du testkörde nya sterion :))

//Micke
De
607
Decoy_81

Hur går det, får du igång den?

//Micke
Ti
11
Tidemo
BMW 320i E46 -99
nu har jag fått igång den, tydligen fick batteriet inte tillräckligt med jord helt plötsligt, jag gjorde en egen jordkabel bara för o testa och då funkade den direkt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.