|
|
|
|---|---|
|
Hej! Måste bara skriva av mig för att jag bli så fruktansvärt irriterad på folk som hör av sig på min 7-serie. Jag har en enligt mig väldigt ärlig annons på bilen och berättar gärna om de defekter / skönhetsfel som finns på en 10år gammal bil till de som är intresserade. Det står tex i annonsen att bilen saknar servicebok. Tex fått ett mail där en kille frågade om det fanns servicebok samt om den hade några anmärkningar på carfax. Jag svarade att det ej finns någon bok (står i annonsen till och med) samt att han gärna fick ta ett Carfax själv (anser inte att det är min ensak att "kolla upp min egen bil") Till svar fick jag: "Som du säker förstår blir det ingen affär !!! Ingen servicebok = ingen affär... Hoppas du köpte den för en spottstyver, för bilar utan bok+importerade är svårsålda" Jag svarade något i stil med "Det är klart att det är svårsålt till folk som inte kan läsa annonserna samt tror att man kan köpa en bil till 10% av dess nypris och fortfarande få en ny bil" Sedan avslutade jag på trevligt sätt och önskade han lycka till i letandet efter ny bil. Nu har samma person 3 veckor senare skrivit ett till mail där han "suckar" och åmar sig över att jag inte fått bilen såld. Är det BARA idioter som vill ha dessa om ni ursäktar mig "speciella" E65or. Detta var ett exempel av alla mail och samtal jag får VARJE jävla dag. Blir så trött så jag funderar allvarligt på att GE bort bilen till min syster som precis har tagit körkort! Sålt flera "svårsålda" bilar som RS6, M5, S-klass etc utan några som helst problem! Ska jag höja priset för att undvika dessa människor? Jag har ALDRIG tidigare sålt en bil som "billigast på blocket" (den är billigast på blocket pga att den saknar just servicebok!) | |
|
Avskyr att annonsera på blocket, just pga detta... Lider med dig.. Spelar ingen roll vad som ska säljas, det ska mailas, diskuteras, ringas etc.. Jag föredrar mailkontakt (för att sålla bort de värsta idioterna) sedan ngt vettigt samtal.. I vissa mail man fick stod det bara: Ring mig!! 070-XX.. Eller hur. Kan man inte inleda ett mail på en annons med tex - "Hej, jag heter XX och är intresserad av din bil" så ska jag vara jävligt desperat om jag öht mailar tillbaka.. Minns när jag skulle sälja en E39, flertal bilder på bilen, fullständig utr.lista etc.. Ändå fick jag ett mail där en man frågade vilken färg det är på bilen och om det är en automat.. När det fanns bilder på inredning samt bra utvändiga bilder och där det stod i texten att bilen är manuell och färgen är antracitgrå-metallic.. Usch.. fick bara flashbacks från jobbiga bilaffärer när jag läste ditt inlägg.. Hoppas du får den såld snart och att affären blir smidig... //H |
|
|
Jag vet inte vad du ska ha för pjäsen, men släng ut en länk så kanske jag impulsköper den av dig! :) Ramlar in en slant från kommunen för att jag körde ner i ett sjunkhål med bilen och slog sönder halva underredet på fransosen i våras (tog 7 månader att få ersättning)... Du ska ju fan inte behöva ge bort en 7:a, låter deppigt, syrror ger man VAG-produkter, de förstår inte bättre utan gnäller bara på att "den är för stor", "svårt att parkera".. Iaf. min syster :( |
|
|
Jag vet inte vad du ska ha för pjäsen, men släng ut en länk så kanske jag impulsköper den av dig! :) Ramlar in en slant från kommunen för att jag körde ner i ett sjunkhål med bilen och slog sönder halva underredet på fransosen i våras (tog 7 månader att få ersättning)... Du ska ju fan inte behöva ge bort en 7:a, låter deppigt, syrror ger man VAG-produkter, de förstår inte bättre utan gnäller bara på att "den är för stor", "svårt att parkera".. Iaf. min syster :( |
|
|
Jag tänker så här, var glad att folk hör av sig överhuvudtaget! Det visar att det ändå finns intresse för din bil och förr eller senare så köper någon av "idioterna" bilen! Har själv sålt till en som jag tyckte var en "idiot" vid första kontakten men håll mig i skinnet ändå och han köpte bilen! De två senaste bilarna jag har sålt har det knappt varit intresse av något slag för de men första som tittade på de köpte bilarna! Alpina B8 Länk |
|
|
Det finns väldigt många fönstershoppare på blocket som sitter och bara läser, de är intresserade av en del bilar , tror att de behöver en bil och ringer och ställer en massa frågor. oftast det som är i annonsen. Jag köper och säljer en del grejer på blocket då vi har ägt en del gamla bilar och det alltid har följt med vinterdäck som vi behållt när bilen skrotats. Det spelar ingen roll om det är 500 eller 5 tusen det går alltid off topic. Skulle sälja ett par ford mondeo vinterdäck på alufälg en gång och ville ha 800 det mailade en hel del människor med alla möjliga frågor. Man skulle skulle prata med frugan och hon skulle översätta till sin man som undrade om de passade till en mazda som krävdes 4 bults hjul , fast det var bild på däcken i annonsen och även stod att det var 5 bult. En kille ringde och frågade vad det var för däck, han ville inte ha något annat än pirelli. En annan ville komma men hade inga pengar och undrar om man kan hålla dom en vecka. Fick mail med en länk till en sida där det stod däckinfo han skulle veta allt hastighetsindex, tillverkningsår, gummiblandning m.m. Skrev att jag har bara den informationen som stod i annonsen. Sen hörde en annan kille av sig under tiden och jag skulle få det dubbla 1500kr direkt om han fick komma om en timme, han kom efter 5 och ville pruta med motivering att 2 av däcken var slitnare än de andra och ville inte ge mer än 500kr. Han fick åka hem utan däck. Killen som ville veta allt skulle möta upp oss vid en mack och göra affär innan vi skulle vidare, 15 minuter sen så klev han ut ur bilen med en tummstock och mätte i luften, på fälgen i fälgen på hans bil, efter 20 minuter så säger han "de passar" trots att han kom i exakt samma modell av bil. han ville ha däcken men ett problem uppstod jag hade skrivit 4 däck på lm fälg, det visade sig vara 5 däck på lm och ett var lite slitet, försökte få honom att förstå att 4 står 4 st i annonsen och du får detta på köpet. Då kom nästa fråga. "har du hjulbultar också? Då har det gått 30 minuter och humöret börjar tryta då vi är påväg till ett möte, han fick pruta en 100ing trots 5 däck. Hade han sagt mer så hade farsan slängt in dom i bilen och åkt iväg. En annan klassiker är när man ska ringa upp folk som om 30 minuter när de är påväg till en för att de inte har pengar på sitt kontantkort. Jag brukar hänvisa till macken i närheten att där kan de stanna och tanka både bil och telefon. Sen finns de som vet om vad det köper skulle ha 600kr för ett par saabfälgar en gång en massa konsigt folk ringde. Sen hörde en annan kille av sig vad är de för skick på dem? bra fälgar 2-3 m.m. däck kanske går igenom en besiktning. Han kom och hämtade dem inget snack. |
|
| Ibland är det faktiskt skönare att slänga saker på tippen än att få småpengar till en massa besvär. | |
| För mig är det besvärligt så det är lättaare att låta någon annan göra detoch jag får betalt :) | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tsdi jag tycker du ska göra om annonsen något. Bättre bilder i dagsljus (bilen ser mycket fin ut för övrigt) Glöm att nämna skavanker som buckla mm (ev spekulant kanske inte ens ser detta) Ringer det en pedant kommer han ändå ställa dessa frågor och kanske avstå bilen men den alldaglige köparen märker antagligen inte ens detta MEN det skrämmer även honom i annonsen. Lägg ut ett något högre pris, nämn inte ens 20" hjulen du får säker mer för dessa löst. Möjligen kan de göra bilen mer lättsåld om de medföljer med. Att sälja med pristillägg är tabu. Eftersom servicebok saknas hade jag valt att ta reda på allt jag kan för att bevisa miltalet, bes-protokoll, utdrag från Bmw på servicar och ett carfax. Mina E38 spekulanter tittade faktiskt mer på dessa olika utdrag än själva boken. Utskriften från service på Bmw var ju en bibel hehe När jag sålde min E38 så gjorde Alpinahjulen inte ett skit, slutade med att jag skänkte bort bilen "poff" över 50.000:- i förlust och en uppsättning Alpina som låg och tog plats och även dessa skänktes bort för 8000:- med helt nya Bridgestonedäck på :/ Allt detta avklarat på mindre än ett år. Låt mig inte skrämma, du kan inte göra sämre affär än mig ;) Lycka till :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.