|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
En sak till att tänka på: Om handbromsen varit åtdragen så räkna med att denna sitter fast. Är nog inte fel att ha med en ordentlig domkraft för du behöver säkert lyfta bilen. /H |
|
|
Kul, grattis !! Skulle inte förvåna mig om det bara är att starta och köra. Alla verkar så oroade att den stått ett tag, men det har ju faktiskt många andra bilar också - stått ute de senaste åren... Inte f-n tror jag bilen mår SÅ dåligt att stå still ett tag, då slits de väl mer av att köras? Men vi får väl se. |
|
|
Kaboffa: Men det var invändigt du inte kunde få rekondat snabbt nog... Be dem (Ditec eller Mr. Cap) att passa på så att de inte skadar mossan på utsidan! Snart är det ju lucia och då ska alla j-ar ha mossa... |
|
|
oljebyte blir det först och främst..ute i höstmörkret, starta och sen besikta fortast möjligt. Bromsskivorna såg inte sådär jättefriska ut. Jag håller tummarna för att det mesta som har med elektroniken att göra fungerar, hoppas hoppas! |
|
|
Visst - ett oljebyte är ju aldrig FEL. Men jag skulle nästan vilja mena att det är bättre att köra lite försiktigt, till besiktning och sedan bilmeck, och sedan byta olja... |
|
| Jag skulle absolut inte starta den utan att byta oljan om den stått ute så länge. Har själv förstört en motor på det viset en gång i tiden. Det hade bildats klumpar i oljan (av kondensvatten antar jag?) som satte igen en smörjkanal. Resultatet av det kan väl dom flesta lista ut... | |
|
Spännande projekt, håll oss uppdaterade. Nån mer än jag som reagerar på att bilen verkar ha fått stå i fred på en utomhusparkering i 5 år. Inget inbrott, ingen skadegörelse ?? Helt otroligt i sådan fall !! /Ronin 72 |
|
|
OK - Jag rättar mig genast i ledet eftersom jag inte har någon egen erfarenhet av icke bytad olja (nej, det var faktiskt helt utan ironi). Då är det väl säkrast att göra som GE säger (men i så fall hade jag ju tagit en enklare Biltema eller Lidl helsyntetolja för det ändamålet). |
|
|
Ronin Det här är inte direkt the bronx ;) Jag har en fråga.. Hur går det till att köpa bil när man inte har registreringsbeviset till hands? Den här affären är bara klar på ett muntligt plan än så länge(jag litar på allt och allas ord...jämt). handpenning på 5000 känns ju sådär seriöst. Kör man pengar->kvitto och tar registreringsbeviset senare? i så fall måste jag bärga den här dealen så fort som möjligt imorgon. |
|
|
Jag blir förvånad över alla som våndas över hur en bil går ner sig på 5 år? Ta med dig ett nytt batteri och starta upp bilen bara, sen när du är hemma kan du börja syna och fundera på service. Köp aldrig en bil utan att skriva på regbevis, annat än om du verkligen känner personen i fråga möjligen. |
|
|
Jag tror ju inte stilleståndet är värre än 20´extra mil då, men visst, packningar och gummidietaljer kan torka, bromsar kärva etc. Lite pyssel att ta den i trafik. Men en billig bil ändå. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Den som har regbeviset äger bilen. Det är en riktig värdehandling numera. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Vi bor på samma gata,han är bortrest nu. jag litar på att han håller sitt ord. ägarbeviset kommer någon gång till veckan här. | |
|
Kan du bevisa att du har köpt bilen (via ett ordentligt köpekontrakt) så går det att få bilen överskriven utan regbevis genom att kontakta Transportstyrelsen. ------- //Lövet |
|
| Vet någon något om vilken/vilka manuella växellådor som passar och vad dom i så fall heter? | |
|
S6S420G sitter i 540i/6 men att montera en sådan i "din" är rätt onödigt du klarar bara en besiktning tack vare att du i så fall hittar en besiktningsman som inte gör sitt jobb och kommer få körförbud så fort du träffar på en polis/besiktningsman som gör sitt jobb. Grattis förresten! 5tkr är mycket billigt. Stephan |
|
|
Okej! nej jag ska inte sväva iväg allt för mycket. Få bilen i körbart bra skick är prio. |
|
| Vore kul att höra hur det hår gått med denna 5´bil. | |
| Det kommer. Väntar fortfarande på registreringsbevis, så snart det kommer börjar "renoveringen". | |
| Precis ett sådant projekt som jag skulle vilja ha att pula med... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.