|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Spännande. Kaboffa - du är rätt ny på forumet, lova att du följer upp den här tråden vad som än händer. LOVA! Och lycka till. |
|
|
Här har vi utrustningslänk enligt ovan nämnda länk : HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S235A Towing hitch, detachable S261A Side airbags for rear passengers S296A BMW LA wheel, Classic S320A Deleted, model lettering S386A Roof railing S403A Glass roof, electrical S413A Trunk room net S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S441A Smoker package S459A Seat adjuster, electric, with memory S494A Seat heating driver/passenger S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning Code Description (interface) Description (EPC) S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S609A Navigation system Professional S620A Voice control S629A Car telephone (GSM) w card reader, front S672A CD changer for 6 CDs S676A HiFi speaker system S710A M sports steering wheel, multifunction S773A Fine wood trim L801A National version Germany/Austria S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German S970A Business Package S980A Exclusive package Code Description (interface) Description (EPC) S202A Steptronic S210A (DSC) Dynamic stability control S220A Self-levelling suspension S520A Fog lights S534A Automatic air conditioning S548A Kilometer-calibrated speedometer S555A On-board computer V with remote control S851A Language version German Code Description (interface) Description (EPC) S431A Interior mirror with automatic-dip S473A Armrest front S602A On-board monitor with TV S694A Provisions for BMW 6 CD changer |
|
|
WGG Yes jag är ny. Inga problem, jag berättar vad som händer. verkar vara en jävla massa lullull i den här bilen |
|
|
Slänger upp några bilder också, eller ja, jag försöker slänga upp några bilder, vi får se hur det går. Jag vet inte hur mycket dessa bilder säger egentligen, det kan va dom sämst tagna bilderna i mannaminne... [IMG]Länk [IMG]Länk [IMG]Länk |
|
|
Andra får uttala sig om utrustningen, listan ser måhända lång ut men innehåller bl.a. sådana "flashiga" saker som avtagbar dragögla ;-) Börja med att ta reda på om milen stämmer. Var ligger ungefärlig prisnivå? Under 10.000 kr så kan det kanske vara intressant. En tanke, kan du låna bilen och dra den till besiktning? Då får du ju någon form av utlåtande för 300 kr. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sedan kan ju luftbälgen till fjädringen ha tagit stryk så kolla vad det skulle kosta och fixa. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| S235A Towing hitch/Detachable.. Rätta mej men betyder inte det Avtagbar Dragkrok!!! | |
|
Forry, Du har säker rätt (och då var det ju en lite annan sak)! Mitt åt, eller för att fortsätta brilljera med min engelskakunskap: Sorry - Forry! |
|
|
KÖPT! 5000 spänn WOHO :D Nu börjar helvetet förmodligen! |
|
|
Grattis! Börja som sagt med en kontrollbesiktning så får du en åtgärdslista på det mest akuta. |
|
|
Grattis till köpet! Bara dra iväg till Clas Ohlsson och köpa en Ctekladdare för att rekonda batteriet:) Om du inte vill skruva själv kan du ju kontakta www.bilelservice.se de är duktiga på BMW och kan säkert gå igenom hela bilen åt dig och föreslå vad som behövs göras för att den ska kunna rulla säkert. Mvh Asken |
|
|
<WGG : Shit happens all of us :) Dont worry Forry ---------------- @KAboffa. Wow, Grattis till fyndet, Du har en underbar kärra då du fått fason på den. Stressa bara inte utan gå igenom ordentligt o fixa bit för bit. Ibland kommer tomten tidigt :)) |
|
|
Grattis och lycka till, detta forumet är guld värt för ett sådant här projekt :) Återkom gärna efterhand om hur det går med kärran |
|
|
tack tack :) Ägaren sa att han haft inne bilen på verkstad och bytt avgassystem precis innan han ställde bilen. 12.000 skulle det ha gått på totalt, BMW orginal, kattar och allt. Fan det ska bli intressant det här! Jag behöver råd om hur jag ska gå till väga, jag är inte direkt någon bilguru. Kan jag försöka få start på bilen med alla befintliga oljor eller bör jag bogsera/byta oljor och sånt innan uppstart? |
|
|
Jag är heller ingen guru, men SÅ farligt kan det väl knappast vara att köra lite försiktigt på befintliga vätskor. Dock hade jag lätt "investerat" några tusenlappar på att få en riktig service utförd hos en BMW-mekare. Då får du ju någon slags kvalitetsstämpel vilket i ditt fall kan vara mycket bra att ha den dagen du ska sälja... Och det ska ju ändå göras. Och en rekond, så klart. Nästan så att det klira i mina fingrar att kasta sig över bilen. Fast jag inte är rekondare... Sedan kan man ju välja var man vill lägga pengarna. Du kan ju exempelvis lätt lägga 10.000 kr bara på däck. Eller hittar du en uppsättning begagnat för 3000 kr... osv... Kul, Grattis ännu en gång och välkommen till AP. Du har nu uppfyllt ditt löfte ;-) |
|
|
Du bör byta oljan i motorn. Är nog inte fel att skölja den, dvs göra två byten. Efter första bytet kan du köra tills du fått ordning på bilen, och du kan bruka den. Därefter gör du ytterligare ett byte. Oljan till första bytet behöver inte vara så dyr, se bara till att den har rätt viskositet (0w-30, alt. 5w-40). Du bör även byta bromsvätskan och det är nog inte fel om du även byter oljan i automatlådan. Batteriet skall du nog inte räkna med att det går att använda, men prova först med att ladda det i 24h. Lycka till med bilen!! Mvh Håkan |
|
|
Förtydligande i första meningen: Du bör byta oljan i motorn innan den startas. /H |
|
| Bogsera inte iväg den bara. Skall den fraktas på annat sätt än för egen maskin, så gör det på en trailer eller annan biltransport. Vet inte vad som gäller denna automat, men det brukar vara en del restriktioner på bogsering. Troligen måste motorn vara igång åtminstone för cirkulation på oljan. Har den stått i fem år med batteriet i kan du köra det på skroten. Kolla så att det inte frusit sönder och sölat ner. | |
|
Jag känner till det om bogsering+automat inte går så bra ihop alla gånger. Det får bli ett oljebyte på parkeringen helt enkelt. För övrigt så är däcken som sitter på (dubbade vinterdäck) nästan nya, när bilen ställdes alltså, vad 5 år i ur och skur kan ha gjort med dom får väl tiden utvisa men det vore guld om dom kunde funka nåt år. inget av däcken är platt, alla håller luft. Och tack alla en gång till :) |
|
|
+ att den ser ut som ny invändigt! Har inte haft chansen att öppna bilen än då ägaren måste beställa hem nya registreringsbevis. jag har köpt bilen helt som den står. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.