|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag & Sambon ska kolla på följande objekt Länk! Det är min första BMW som jag eventuellt ska köpa , vad bör man tänka på och eventuellt titta och fråga om ? Några kända fel ? Har kollat upp bilen på Carfax men inget annmärkningsvärt kom fram mer än att bilen har gått som leasing. | |
|
Kontrollera att service intervallerna sköts exemplariskt, speciellt oljebytena. Om säljaren säger att bilen är "nyservad" så dra oljan mellan fingrarna och känn så den är len och fin. Du skall kunna dra fingret i ändröret på avgasröret utan att bli svart om fingret. Kontrollera rost på bakluckan, speciellt nedre innerkanten mot listen. Kontrollera att DTC systemet går att slå av / på Om där är panorama tak kontrollera så det inte läcker/brusar i hastigheter över 90km/h Växellådan skall växla mjuk och fint i normalt läge, skall växla lite hårdare i "sport" läge. Annars är det de vanliga, oljud från framvagn, bakvagn, motor. Jag tycker priset är lite väl högt. |
|
|
BMW Vällingby har mitt ex, 335d med 1år Premium Selection garanti om du kan tänka dig en E90. Har El-dragkrok och nästan all utrustning. Länk! |
|
|
Du skall kunna dra fingret i ändröret på avgasröret utan att bli svart om fingret. Hur menar du med det? |
|
|
Precis som det står, du skall kunna dra fingret i ändröret utan att bli kolsvart om fingret. En BMW diesel med partikelfilter sotar inget nämnvärt om bilen inte är trimmad. Blir du svart om fingret på en original bil har du antingen problem med att turbon drar olja eller så är partikel filtret på väg god väg att behöva rengöras. |
|
|
Alltid lär man sig något nytt! Tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.