|
|
|
|---|---|
|
Jo jag tycker att det låter lite väl lite om motorn.. Men har kollat lite efter kompletta sportavgassystem och de är ju hiskligt dyrt..:/ (Vill inte börja bygga nåt biltema system som bara brölar som en gammal Volvo).. Men skulle det vara nån idé att bara ta bort den mittre ljuddämparen och ersätta den med ett rör bara? Ersättningsrör finns ju bland annat här; Länk Vill som sagt ha lite mer motorljud bara, inte ett konstant brölande eller något sådant..:P Bilen är en E46 328CI -00 ifall det gör någon skillnad.. | |
|
På min E36 328 är båda dämparna borttagna och ersatt med en sportdämp som slutdämpare, ryter förbannat gött. Så verkligen något jag kan rekommendera om du vill få ett skönt ljud ur din 6a. Låter ju rätt mycket dock men jag gillar när det låter mycket men inga problem vid besiktning eller så. |
|
|
Hehe, mje vill som sagt inte ha ett för högt ljud.. Men nån som vet om det finns skarvar så att man kan skruva isär och slippa kapa? Känns som om jag sänker värdet på bilen så fort jag sätter kapen i den.. De flesta vill väl ha originalsystem menar jag.. Många tycker nog att de är tjusningen med den bilen också, att den är så tyst och har så mjuk och fin gång, men ändå så drar den rätt bra. |
|
|
Jag har i allafall klämmor efter kattarna, så du kan ju bygga sista biten utav klämmor om du vill slippa svetsa. Om du vill ha lite muller men endå inte för högt ljud skulle jag råda dig att göra som jag gjorde på min golf 2. Då tog jag bort sista dämparen och ersatte med en DTM slutdämpare, lite mer ljud blir de allt då men inte mycket. Jag tyckte det lät alldeles för lite men om du bara vill ha lite muller så är det ett billigt tips och ser ju lite roligare ut med en snygg slutdämpare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.