|
Sida 3 av 10
|
|
|---|---|
Verdi |
Ja, mycket möjligt att novation skulle vägra också. Vilket rent principiellt vore jävligt märkligt. Det är ju fortfarande en BMW och har byggts på samma ställe. De skulle ju rata sin egen produkt. Har bara pratat med RA Motor om ett möjligt inbyte förut och jag fick ett helt ok bud då så jag blev lite förvånad över att en vimpelhandlare i Eskilstuna inte skulle ta den. Vet inte så mycket om bilhandlare. Försöker i möjligaste mån köpa och sälja privat. Gillar inte lismande säljartyper... Nej, jag är inte bitter. :-) Vad är det för leveranstid på en F11 då? |
|
lagerbilar finns det ju gott om, jag fick min på fyra dagar, men det beror ju förstås på vad du vill ha för utrustning och om du accepterar en lagerbil, annars tar det ju betydligt mycket längre tid med en fabriksbeställning. Men du kan ju även titta runt hos andra BMW åf Länk 520&ca=10&w=3&cg=1020&cb=3&cbl1=3&st=s&ccco=1&fu=2&gb=2&l=0&md=th&mys=2013 och du är väl med i Företagarna så då kan du ju räkna med en rabatt på iaf drygt 10% nu med driven man kör på Comfort. /Anders |
|
|
oj den länken fungerade inte, försöker igen Länk 520&ca=10&w=3&cg=1020&cb=3&cbl1=3&st=s&ccco=1&fu=2&gb=2&l=0&md=th&mys=2013 /Anders |
|
|
märkligt, men det verkar ej fungera att skicka en länkad lista från Blocket. Det fanns ju iaf en hel del olika specade bilar om du söker på 520d "kombi" och sen 2013 och diesel samt automat. /Anders |
|
|
www.blocket.se/hela_sverige/bilar?q=bmw+520&ca=10&w=3&cg=1020&cb=3&cbl1=3&st=s&ccco=1&fu=2&gb=2&l=0&md=th&mys=2013 Den länken borde funka. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Får man rabatt på lagerbilar då? ps. Jag vet hur man söker på blocket. Det är mitt andra hem. ;-) |
|
jo jag anade det men ville bara länka bilarna som finns, det är klart du får rabatten även på lagerbilar. /Anders |
|
|
Länk Länk Länk Länk där är några bilar iaf om du vill ha M-sport. Tror du kan räkna bort ungefär cirka 55-60 tkr iaf på bruttopriset just nu. /Anders |
|
|
Det är i princip väldigt korta leveranstider just nu på F11. Några vänner till oss köpte privat en 525dAT förra helgen och får den om tre veckor, dvs 4 veckor totalt. Då kunde de också välja färg och utrustning så den var inte låst ännu. Jag hade också i ditt fall valt en ny 520dAT med M-sport, det är något speciellt med att hämta ut och speca en ny bil själv... |
|
Verdi |
Blir till att plocka fram miniräknaren hör jag. :) Vet att jag klarar mig med 184hk-motorn men det känns ändå lite trist på nåt sätt. Men det är väl utrymmen och komfort man får trösta sig med... |
|
den går faktiskt riktigt bra Verdi, jag är ändå van vid 535dT men tycker den här motorn överraskar positivt, sen beror det förstås på var och hur du vill köra. Men som vanlig bruksbil fungerar den ju utmärkt. Sen kan man ju även installera Performance Power Kit i den och då får man vad jag förstår cirka 14 hk extra. Vet inte om det är värt pengarna dock. Frågade i annan tråd om någon installerat den. Fördelen med 520dT är att det finns som Kristoffer säger nästan alltid produktionsplatser där det går att ändra en specad bil som ligger i tidigare produktion än om du skulle beställa en helt ny själv. Tyvärr kunde jag inte göra så då jag var tvungen att ta en lagerbil. /Anders |
|
|
Jag hade en 520dAT under två månader i våras och kan också skriva under på att den går riktigt bra. Dessutom är F11 bättre ljudisolerad så dieselknattret är inte alls lika påträngande som i ex E91. Tror du får en vettig bil med comfort, m-sport, automat och blåtand som inte heller springer iväg kolossalt i pris eller förmånsvärde som redan nämnts. Fram med miniräknaren... |
|
|
Om du inte känner att du vill ha bilen - köp den inte. Det funkar inte att köpa en bil man bara "nästan" vill ha för att den är ett smart köp. Du kommer sälja den i förtid och därmed blir affären dålig ändå. En ny bil fullkomligt bränner pengar även när den är parkerad på grund av värdeminskningen. Det enda som gör det lite lättare är om man gillar varje sekund man kör bilen. -Kommer du verkligen göra det i en 520d? ------- //Lövet |
|
Verdi |
Har räknat lite... Vill bara dubbelkolla om mina antaganden stämmer något sånär. Har räknat på nettopris 430 000:- och restvärde på 72% av det (ca 308 000:-) efter 24 månader och ca 4500 mil. Jag sänker min lön så att jag får förmånsvärdet under brytpunkten. Dvs strax över 30%. Hamnar då strax under 2000:- netto per månad mindre som jag får ut. Däremot borde mitt företag göra en besparing på de där 2000:- varje månad, eller tänker jag fel? Sociala avgifter och skatt måste jag ju betala ändå men själva löneutbetalningen ersätts ju av bilen, eller hur? Sen kostar leasingen företaget 2800:-/mån + en första inbetalning på typ 20%, eller ca 85 000:- OM jag nu räknar rätt så skulle det bli ungefär lika dyrt med en ny 520d som att behålla min 330d från 2008. Samt att jag då har en mindre risk för stora reparationer. Kanske inte är så jäkla tokigt trots allt? |
Verdi |
Lövet, Skriver jag ett leasingavtal på 2 år så tror jag nog att jag kan hålla mig. B |
Verdi |
Vafan. Sitter på världens sämsta dator... Var inte klar. Fortsättning: Blir ju avsevärt billigare än mina tidigare idéer. Och det är ju en säker och bekväm lösning. Kan kanske skriva ner förmånsvärdet lite extra och göra en bra deal privat om man köper ut den efter 24 månader. |
|
Verdi, jag skrev ju att detta torde vara en av de bästa lösningarna för dig :-) /Anders |
|
Verdi |
Argh!! Does not compute. Räknar nästan ihjäl mig. :-) Och ändå får jag inte nåt grepp över situationen. Att styra in mig på nåt sånt här är djupt oansvarigt av er. ;-) Iaf. Blir en carbonsvart 525xd M-sport med komfortstolar i oyster om jag ska köpa nytt. De har ju ett hyfsat businesserbjudande på den modellen också. Om min beräkningsmodell stämmer så blir det ca 1000:- per månad dyrare för mig som privatperson jämfört med en 520d med M-sport och alcantarastolarna som är mitt budgetalternativ. Då är 520d aningen billigare än att ha kvar min 330xd medan 525xd är något dyrare. Om jag nu räknar rätt såklart... :-) |
|
vad räknar du med för nettopris på 525-an? juste spec med carbon och oyster, antar 19" också, grymt läcker bil! Hade gärna tagit en sån också men var tyvärr tvugen att välja en lagerbil när jag "hoppade av" F31-an ordern. /Anders |
|
|
Carbonsvart med oyster var min egentliga plan för X3 men efter att ha sett hur samtliga demo och visningsbilar såg ut i sittdynan (mörkblå!) fegade jag ur och tog silver med svart skinn. Har ganska ofta på mig otvättade jeans... Men visst är det en läcker kombination! Du lever bara en gång - go för it :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.