|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
hehe, Har inte sålt 530, den står kvar. Ska du prova den ;) Dra på en spaweekend med gumman i helgen så den står i garaget, man måste samla plus poäng ibland, så man får köpa vilken bil man vill :) Det jag menade är att jag har hunnit sålt och köpt ny, innan du tänkt och räknat klart. :=) |
|
De flesta leasingkontrakt är ju av annuitetstyp där man betalar en högre del ränta i början och en mindre del "amortering" ner mot restvärdet. Därför brukar leasingbolagen inte gnälla om du vill lösa leasingen i förtid då de redan fått in en massa ränta. Anders: har du även leasat dina importbilar på firman? |
|
|
Nej importbilar betalar jag alltid kontant och äger privat, även om jag teoretiskt skulle kunna köpa de momsfritt i Tyskland och sen få finansierade här, men köper de alltid inkl tysk moms och betalar själv. För tillfället är det inte speciellt lönsamt att importera, endast okay för att urvalet är mycket större och man hittar bilar som är mer eller mindre maxutrustade, men annars är priserna rätt likvärdiga här tycker jag. Det behövs riktigt dyra bilar för att det skall vara stor skillnad prismässigt. /Anders |
|
| Något nytt? | |
Verdi |
Priset har varit nere och vänt på 349 900:-. Nu är det uppsatt till 369 900:-, vilket är 900:- mer än när jag startade den här tråden. Kommer inte att köpa den bilen. Får ingen bra känsla av den firman. Tyckte säljaren som ringde upp mig var lite smådryg dessutom... |
Verdi |
Nu har bilen gått 15 tusen mil och är till salu för 339 tkr hos samma handlare, vilket såklart är ett skämt. För 1 år och 4000 mil sen var den nere i 349 tkr ett tag. Är såklart inte intresserad längre men den borde väl ligga under 300 tkr nu? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.