AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.389

Koppla in facelift lyktor.

Gu
77
Gurra--
316i-93
Tjenare! Får ursäkta om frågan anses som dum, men inte tillräckligt dum för att fråga kanske.

Sitter o glor efter lyktor till bmwn. Var väl främst ute efter angeleyes och facelift baklyktor. Hittade då ett paket med både och. Men det är xenon i framlyktorna, hur funkar det då? Jag har vanliga lyktor på min (1998)
Är det bara att koppla in dem nya sladdarna med dem gamla eller behöver man göra någon annan dragning?

Det är dessa jag funderar på att beställa hem.
Länk

Tacksam för svar. :)

// Gustaf
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
För att slippa problem med besiktningen då du saknar automatisk nivåreglering så skulle jag satsat på dessa med halogenlampor.

Länk

Mvh
Göran
Gu
77
Gurra--
316i-93
Ja lite problem med besiktning blir det ju, vilket jag räknat med! Men har väl ca 2 heldagar att återställa bilen på annat vis vid varje bes ändå, så skifta lyktor är inga problem. Jo jag såg dem igår med, men baklytorna ser ut som några Kina kopior, därför jag helst inte vill köpa dem.. Det verkar som jag har någon sorts av reglering på mina strålkastare då dem först går meriter och sedan upp när jag startar bilen. Men hur är det med inkopplingen? Är det bara att skarva på originalsladdarna eller hur funkar det? Tack för tipset iallafall! :). // Gustaf
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Det är inte så att du har xenon redan i dagsläget då? Det fanns även prefacelift.
Gu
77
Gurra--
316i-93
Det tvivlar jag på, då Färgen på lyserna är lika gula som vilken annan bil som helst. Det är väl bara att plocka ut lampan och kolla i annat fall? Men återgår till frågan, du har heller ingen aning om detdär med att koppla? // Gustaf
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Det där att dom går upp o ner då man startar har inget med nivåreglering att göra. Om du har automatisk nivåreglering har du ingen knapp där du kan justera ljusbilden upp eller ner. Om du har xenon originalmonterat så syns det ju om inte annat på burkarna som sitter på baksidan av strålkastarna.

Du lär åka på att byta ut kontakterna för det är andra på xenonstrålkastare. Det skall finnas ett bra mektips med massa bilder mm. hittar jag igen det så ..

Ha de
Göran
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Hittade, kör hårt o håll andan då du skall betala för stickkontakterna hos din lokala BMW krämare :)

Länk

///G
Gu
77
Gurra--
316i-93
Där ja! :) Men det hjälper inte mig så jättemycket.. Denna bilen han har verkar redan ha haft xenon original väl? Han skriver att han "flyttar" över xenondosan? Eller är det jag som fattar det konstigt kanske?

Resten där vart ju ganska självklart :) Kontakter kan man ju köpa dyra om man vill det.. Borde inte vara överjävligt att löda på 2 trådar på dem nya kontakytorna kan man tycka :)

Dedär jag menade med "xenondosan" är i mitten av guiden ungefär. Så var tror du? :)

// Gustaf
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Hmmm. de har du rätt i, får kolla vidare för jag har bestämt för mej att jag läst ett mektips om byte från halogen tilll xenon facelift.
Skall leta vidare. :)

Helt klart kan man nog fixa egna kopplingar medelst gör de själv.. Alternativet är ju att hitta en skrot o klippa lös kabelstammarna man behöver...

///G
Gu
77
Gurra--
316i-93
Det uppskattas verkligen! Tack för du orkar lägga ner tid! :)

Men jag har klurat lite och kommit fram till att det enda jag egentligen behöver är en ballast. (xenondosan). Om jag tänker rätt ska jag alltså ta min halvljuskablar och koppla till den. Sen går det ju en grovare kabel från ballasten till halvljusxenonlampan. Resten känns ganska så självklart.

Ja det är ju ett alternativ, dock dååligt med bilskrotar i halmstad. Finns ju returbilen lite här och där, händer nästan aldrig att dom får in såpass nya, skulle det finnas ryker det nog direkt..

Tror det enklaste alternativet är att löda ihop det. :)

// Gustaf
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag får nog ge upp, hittar inte det jag sökte, kanhända sidan inte finns mer eller nåt..
Tycker att någon borde gjort samma operation och kunde berätta lite vad som behövs.

Alternativet är ju att du drar igång projektet,, försöker luska ut vad som behöver inhandlas, jämför kontakter på nya lyktorna med dom gamla etc. Di fixar det säkert utan större problem :)

Ha de gott
Göran
Gu
77
Gurra--
316i-93
Okej, jag får tacka för hjälpen ändå!!

Ja precis! Får se hur jag gör, på något sätt kommer jag fixa andra lysen. Kör stance, så var inne på att behålla orange blinkers, ev konvertera och ha mig, Men kände att jag varken har ork eller lust till det. Får se hur jag gör, ev hitta halogen angeleyes, men det vill jag helst inte ha, känns b.

Som jag sa innan, är jag inte helt hjärnrubbad är det endast ballaster som saknas. Bara att dom är inte gratis heller.. Sen kan det inte vara så mycket mer tycker jag. :)

Blev förvånad att ingen kunde svara på min fråga, brukar alltid vara någon som har lösning på det man undrar. Förhoppningsvis lär jag kunna hjälpa nästa person som frågar.

Tack för hjälpen Göran.

Ha det // Gustaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.