|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått ett lite konstigt fel på min E46 320 lim 01. Vid kallstart låter det som att motorn inte går på alla cylindrar, låter jag den gå tänds motorlampan efter ca 30 sek. Slår jag av tändningen och startar direkt ( fortfarande kall) är allt normalt och motorlampan lyser ej. Problemet uppstår bara vid kallstart och inte när motorn är varm. Någon som har tips på vad jag kan testa, kam givare, tändspolar?? vet inte om felkoden finns kvar när motorlampan inte lyser? Ev kan jag uppleva att min 170 hästar känns lite trötta men bilen har ju gått 21K, Erikxon | |
|
Skulle nog råda dej till att göra en felsökning. En kompis till mej hade samma åkomma och fick felkod på en tändspole. Bilen var som ny efter påstod han :) Mvh Patrik |
|
|
Kan vara någon givare (kamaxel eller vevaxel), tändspole, tändstift... Du kan kolla stiften och se hur de ser ut och att de är av rätt typ! Vet du när de byttes senast och vad det är för stift som sitter där nu? Om stiften är i bra skick och av rätt typ - gör en felkodsavläsning! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.