|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er alla 7-serie-frälsta! Idag tog BMW-säsongen slut för mig. Jag besiktade som vanligt utan anmärkning, och har ställt av för vintervilan. I år blev det alldeles för lite åka på grund av en startmotor som inte kändes helt pålitlig. En ny sprillans startmotor ligger på hyllan och skall vara monterad till våren, samt att det är dags att gå över och byta lite leder och bussningar i både bak & framvagn, Pärlan har gått 16000 mil och det börjar knirra och knaka både bak och fram. Bilprovningen hade dock inget att invända, dvs inga glapp, men det känns ju inget kul när det börjar låta om pärlan, så lite fix får det allt bli. Hur många av Er ställer av för vintervila??? /Stefan | |
| Ställde av bilen i helgen. | |
|
Ställde av E32:an idag.... Mvh Janne |
|
| B8:an ställer jag av så fort den är besiktigad! | |
|
Ställer av 750'n den första November. /Stefan |
|
|
Vintervila?? Ånej, då börjar den väl knirra och knarra eller nåt ännu värre. Bilar mår bäst av att användas. Blir färre mil på vintern, mest på torra vägar och soliga dagar, med flaggorna på bland alla vinterskott./ Freude am fahren, nicht stehen./ Bore. mrMPOWER |
|
| Jag ska besikta bilen i slutet på månaden sen åker den in, hade inte råd med vinterdäck det här året heller hehe | |
|
Min "brukas" sparsamt året runt, och nu när jag studerar så löser jag mina transportbehov med SL så det blir mest "finåka" i 7an. Men till jul blir det ståndsmässig färd upp till föräldrarna 103 mil enkel resa. |
|
|
12 månader vinter, resten av året är sommar häruppe Då upptäcker man att BMW är en underbar vinterbil :) förutom sommarbil då förstås. |
|
|
Min sjua är en bruksholk så den får gå i ur och skur året om.... Niklas Fransosen |
|
|
Ställde av sista oktober, som visade sig vara minst en vecka för tidigt! Härligt väder idag så man kunde kört en sväng! Länk Min bil |
|
| Det knepiga är ju att sista oktober inte har varit än ;) | |
|
E32:an är påställd året om.. Mvh Janne. |
|
|
Hej Anders, Du har en poäng där ! Kollade bara om alla var vakna! Skämt åsido så var det sista september givetvis. Mvh Länk Min bil |
|
|
Själv står jag lite i valet och kvalet i att bestämma mig om jag ska använda min mer eller mindre helt renoverade 325'a med komplett motorvärmare eller om man ska fortsätta en vinter till i 740-kontoret utan uppvärmning. Svårt att slita sig från 740n! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.