AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
410

analoga klockan-färddator?

jonaz_
har efter många vackra ord och avbruten låsspak lyckats få ur den analoga klockan...
hade tänkt å sätta i den såkallade "lilla datorn".
när jag nu fått ur klockan så upptäcker jag att det finns en jävla massa kablar där, typ 20-30 stycken!?
om jag inte har fattat det helt fel så borde det väl gå att koppla in den "riktiga" färddatorn istället, eller har jag helt fel?
tacksam för alla svar!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Sök på forumet.
Har du elhissar bak ökar chanserna att den stora fungerar.
För att den stora ska passa måste du karva lite i botten då den är djupare än den lilla.

fyrhjulsdrift är roligast!
Si
17
Silvin
530i -93
Jag har forskat lite i forumet i den frågan, det finns lite att leta bland, här är vad jag kommit fram till:
Har man ett tjugotal kablar till kontakten kan man sätta i stora datorn. Har man inte larm har man förmodligen inte "aux. horn"-relät under baksätet och då fattas det ström på en pinne och färddatorn är då död. Det går att ordna med lite klipp och klistra.
Sen trots att det är färdigdraget till själva datorn så verkar det saknas kontakt för special blinkersspaken(?) för en del.
Så är ju den stora datorn som sagt lite djupare än den lilla så om man inte skaffar med hela panelen så måste man skära ur botten.

Jag vet inte om larm måste betyda att man har relät, men det skall jag forska vidare i.

läs mer på
Länk

Dom nämner även att om man hade den analoga klockan från början så har man ingen temp.-sensor och den funktionen fungerar då inte i stora datorn.

mvh Micke
Si
17
Silvin
530i -93
Kanske ska lägga till att jag inte provat själv, ännu, så jag vet hur bra det stämmer.

mvh Micke
jonaz_
ok, så det kan fungera.
jag har ju originallarmet men inga elhissar varken bak eller fram...
den här speciella blinkersspaken, vad används den till för och är den ett måste för att datorn ska fungera?
Si
17
Silvin
530i -93
Den används till att få upp information från dator i check control-fönstret. Har man inte den så får man nöja sig med att titta på informationen på datorns display, men det kommer ändå upp info från datorn i check-controlen tex om temperaturen understiger 3 grader.

mvh Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.