|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har problem med min 528 e39 - årsmod 97. gjorde en motortvätt på den för någon månad sedan och den har efter det betett sig konstigt. samma dag som jag gjorde tvätten så gick den att köra en bit och la sedan av, men gick efter en stund att starta igen och köra en bra bit. detta har hänt flera gånger efter det, att den går en stund och sedan lägger av och efter en stund har det gått att köra flera mil. men nu vill den inte starta alls. när den stått en stund över natten tex så startar den en snabbis och lägger sedan av och sen vägrar den starta. skulle vara oerhört tacksam om någon kunde komma med lite idéer på vad det kan vara. / O | |
|
Med största sannolikhet har du vatten i tändstiftsbrunnarna - losa täckkåpan och tändspolarna samt blås rent och låt torka ur ordentligt. Har du otur har en eller flera spolar gett sig pga vattnet. Dålig spole kan ibland slå blå blixtar, som kan observeras om man kör motorn i mörker utan täckkåpa. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
kollade det igår och stiften var lite kladdiga så det har säkert åkt ner vatten där men inte nå mycket, torkade ren stiften iaf men har inte tillgång till tryckluft så att jag kunde blåsa rent ordentligt men borde den inte tända på nån cylinder iaf tycker man eller? |
|
|
funderade på om det kan vara kamaxelgivare eller vevaxelgivare? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.