|
|
|
|---|---|
|
Tja! Tänkte känna den allmänna opinionen på pulsen lite och se vad ni tycker om priset på denna. Är osäker på om den ligger korrekt i pris eller om det möjligtvis borde finnas prutmån. Åker och kikar på den i helgen så jag vet ej riktigt hur det allmänna skicket är men den ser jättefräsch ut på bild. BMW 520D M-Sport Touring Årsmodell: 2010 Mätarställning: 12000 Mil Växellåda: Manuell Färg: Svart Drivmedel: Disel Pris: 239.000kr Utrustningslista (framtagen via BMWVin) Description (EPC) S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge S1CBA CO2 package S230A Extra package, EU-specific S235A Towing hitch, detachable S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135 S2PAA Lug bolt retainer S302A Alarm system S320A Deleted, model lettering P337A M Sports package S386A Roof railing S428A Warning triangle and first aid kit S441A Smoker package S442A Cup holder S456A Comfort seat with memory S464A Ski bag S470A Isofix-System S494A Seat heating driver/passenger S4MSA Interior moldings Alu Pentan S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S661A Radio BMW Business (C43) S676A HiFi speaker system S698A Area-Code 2 for DVD S6FLA USB/Audio interface S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S760A High gloss shadow line S761A Individual sunshade glazing S775A Headlining anthracite S842A Cold-climate version S850A Additional Export tank filling S853A Language version English S863A Retailer Directory Europe S877A Delete cross-pattern operation S885A On-board vehicle literature Swedish S8S8A Country-specific nav. system supply S8SAA Navigation access request,country-spec. S8SPA Control unit COP | |
| Länk? Bilder? | |
|
Denna bil. Länk! |
|
| Skulle vilja påstå att den ligger 20000 - 30000 för dyrt. Inte funderat på att ha is i magen och kika vidare? | |
| Ummm. Hade egentligen inga problem med priset initialt. Ville bara försäkra mig om att det inte var ett helt galet köp då jag inte är helt hemma på den här banan. Men om du säger 20-30k för dyrt känner jag att jag kanske ska se mig efter annat. Hur kan du vara så säker på att den är så grymt övervärderad? Har du sett den eller? | |
|
Jag köpte min bil förra veckan dock E60 525 9000 mil Msport ägare för 239 även om jag tycker att jag har betalat lite för mycket tycker jag denna bil är övervärderad. mvh |
|
|
Otydligt jag kan skriva ibland alltså; 2010 525D M sport med en tidigare ägare. Kanske blir lättare att förstå och jämföra vad du kan för 239000 annars. Lycka till |
|
|
Bilen är ovanligt välutrustad för att vara en 520d. Värt några kronor extra. Skillnaden i pris begagnat mellan 525d och 520d skulle jag säga är liten. Vet av egen bitter erfarenhet när jag skulle sälja min 525d. ------- //Lövet |
|
|
Har du kollat på den här? Länk För 10' extra får du en betydligt bättre bil på alla punkter, + att den är automat. |
|
|
525 el. 520 spelar ingen större roll. Intresserade mig av bilen mest för att den låg lämpligt till geografiskt. Som nybliven förälder kan man inte dra iväg 80 mil för att ev. köpa bil =) Och 240000 var gränsen för det ekonomiska. I övrigt så kan jag väl tycka att den är något övervärderad åxå och att få ner priset på den är nog inte helt omöjligt men jag tvivlar starkt på att säljaren går ner 20000 på bilen. Men med mitt klena sinne för prutning har ärligt talat inte en ANING om hur långt man ska försöka få ner den. Man vill ju inte förolämpa folk, haha. |
|
|
Horncrowned - att köpa från en aukt handlare gör att bilen å ena sidan blir lite dyrare, men å andra sidan brukar det betyda att den är i bra skick. Dessutom är det en -10:a vilket alltid är trevligt eftersom det är sista årsmodellen och då har man haft ett antal år på sig att småjustera bort de flesta av problemen. Just denna bil har en väldigt vettig utrustningsnivå; advantage+comfort+m-sport och därutöver lite bättre ljudsystem och dragkrok. En bil som blir lättare att sälja den dagen det är dags för det, vilket också är viktigt att ta med i kalkylen. Håller med att den ligger lite högt, men såååå dyr är den faktiskt inte. Får du loss den för 225 - 230' så får du en fin bil till en vettigt pris. Om du är osäker på prutning, så kan du exempelvis fundera på om det är något du behöver till bilen som du kan kräva gå med i köpet utan extra kostnad: du kanske behöver vinterhjul till bilen, du kanske vill ha takräcke och även takbox - prova då med att dessa skall ingå i priset. ---- BMW CS #6212 |
|
Terry N |
och 3000 mil mindre på bilen hos molin som marin länkar till, (aukt bmw försäljare). Den manuella ligger 30' för högt. Manuell och diesel är ingen optimal kombo heller körmässigt. |
|
Har en nästan identisk bil som trådskaparen länkar till som jag köpte förra året. Har gått problemfritt detta första året och är en otroligt komfortabel bil. Men jag har automat och jag skulle råda dig att prova en med detta. Enda nackdelen är väl något högre förbrukning i stadstrafik. Det du däremot kommer att sakna är Webasto. Någon som har en utan kanske kan upplysa om hur det är att leva utan det vintertid. Prisnivån är väl avhängd vad din budget säger och ska du i likhet med mig ha bilen under lång tid, jag ska försöka behålla nuvarande bil i 7 år till, så kan du räkna hem en schysst låg värdeminskning/år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.