|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är intresserad av köpa en e91 xdrive ifrån -09. Jag har varit och provkört en bil här om veckan, men blir lite funderasam. Den hade rullat 8500 mil vid provkörningen. Jag upplevde under acceleration att ratten vibrerade minimalt, alt. ville dra bilen åt olika håll och därav de små rörelserna i ratten. Är det normalt? Kan detta ha något att göra med "runflat" däcken? Tänkte höra om någon här har erfarenheter av denna bil? Jag har själv aldrig kört med en 4 hjulsdriven bmw. //Joakim | |
|
Kan ju vara snedslitna däck som gör att den spårar mycket. Det kan ju skapa vibrationer och att den drar åt sidan. Behöver ju inte vara nåt specifikt till fyrhjulsdriften utan den kan ju drabbas av alla fel som tvåhjulsdrivna bilar kan få. |
|
|
Ja visst är det så att den kan samma krämpor som en tvåhjusdriven bil, det har du helt rätt i! Finns det några sjukdomar på just drivlinan till framhjulen som jag skall vara extra uppmärksamm på vid eventuellt köp? tackar för ditt svar Grelle |
|
|
Så skall det absolut inte vara. Som Grelle säger, förhoppningsvis bara obalans alt slitna RFT däck men kan ju även vara något med drivningen alt fram- eller bakvagnen. Är det privat eller via handlare? ---- BMW CS #6212 |
|
| Min f.d. 320d -08 blev extremt spårkänslig när RFT-däcken blev slitna, stor skillnad efter att jag bytt framdäckl! | |
|
Hej, Tackar för era svar! Det fick mig att tänka om lite och åkte och testa flera olika xdrive ifrån -09 och det måste varit något galet med exemplaret som jag testat med vibrationerna. I samma veva så fick jag reda av en vän att han kände till dessa vibrationer också, och trots utbyte av flera delar i framvagnen så gick det ej att få bort vibrationerna. Idag blev jag en glad ägare av en 320d Xdrive -09 helt utan vibrationer i ratten:) Tackar för era svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.