AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.630

Gratis totalkostnadskalkyl?

Jag försöker räkna på kostnader i samband med leasing av en bil. BMW.se har en totalkostnadskalkyl men den fungerar inte tyvärr. Ynnor har liknande skulle jag tro men då får man betala för det. Har någon av er en sajt eller räknesnurra av något slag för att räkna på alla kostnader för alla inblandade?

Bilsäljarna var inte alltför positiva då jag undrade om de kunde se vad det skulle kosta mig och mitt bolag under tre år ;)

Tack på förhand.
mo
36
mogge5
320i limos 2004
Hej tycker du kan ta kontakt med Autoplan och se vad de kan hjälpa dig Jag leasar 1 golf 9 opel corsa 1 toyta urban c. men detta är genom firma hoppas Lycka till
Tack för tipset! Får man bra pris genom Autoplan, samma rabatter etc som om jag går till t ex Bavaria? Det är ju genom mitt bolag också så det är samma scenario med skillnaden att jag bara behöver en bil, inte 10 :P
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Fasta kostnaden för företaget:
Leasingkostnaden + halva momsen, fordonsskatt, samt sociala & arbetsgivaravgifter på förmånsvärdet

Övriga kostnader för företaget:
Service, däck, försäkring samt underhåll vid/efter resor i tjänst (biltvätt, etc.), parkering vid tjänsteresor.

Privata kostnader:
Den skatt som ska betalas för förmånsvärdet + drivmedel och underhåll vid/efter privat nyttjande.

Kom ihåg att "första" uppsättningen vinterdäck ska vara med i förmånsberäkningen, det är extrautrustning (sjukt nog i detta land).

Om du har ett löneprogram kan du lägga in förmånsvärdet där och se hur det slår på avgifterna och din inkomst.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
är det inte bättre att köpa v-däcken separat på blocket för 6-12000:- och hellre satsa de 20.000:- som däcken skulle kosta hos bmw på utrustning? på så sätt få mer för pengarna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.