|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag äntligen fått min V40 levererad och väntan är över. Hittills har jag bara goda intryck av bilen, kvalitetskänslan känns helt klart ett par snäpp högre än min förra V60 För bilder se: Länk MVH/ | |
| Superfin men.. manuell? Njaa.. Hur tänkte du där? | |
|
Provkörde T4:an med powershift, men tyckte inte att lådan växlade speicellt bra. Sedan stiger bränselförbrukningen ganska mycket med Volvos PS-låda. Så här långt, ångrar jag inte att jag valde manuellåda iaf... |
|
|
ricopet: Grattis till nya bilen! När jag tittade på V40 hos den lokala Volvohandlaren blev jag också imponerad av kvalitetskänslan. Negativt med Volvos nya designlinje är dock att lastutrymmena blir mindre och det är synd eftersom väl tilltaget lastutrymme är en egenskap många förknippar med varumärket Volvo. Samtidigt är det glädjande att Volvo fortfarande är ledande när det gäller säkerhet. Vinyl: Varför är det anmärkningsvärt att välja manuell växellåda? |
|
|
Ser inget konstigt alls med manuell. Volvos autolådor, både Powershift och Geartronic, är inga höjdare. Höjer förbrukningen och sänker accelerationen ganska rejält. ------- //Lövet |
|
| bara att gratulera :) det är en kanonfin bil.. synd bara att den inte kommer som 3-dörrars elelr coupe | |
|
Hmm. Jag är säker på att det fanns fler kommentarter i den här tråden i morse.. Bla min.. Märkligt.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Dom försvann Simon ;) För mycket OT kanske mvh vinyl _____________________________ If you can dream it, you can do it |
|
|
Tack så mycket! Har hittills avverkat dryga 100 mil och bilen går riktigt bra må jag säga. Lastutrymmet är inte så dåligt som man kan tro, har iof inte det dubblalastgolvet som gör bagageutrymmet lite mindre (eller snarare lägre). BMW-Jerry, jovisst hade en coupé varit trevlig, men en fem-dörrars är mycket mer praktiskt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.