|
|
|
|---|---|
| Behöver akut hjälp. Hade loss batteriet innan och satt tillbaka det. Nu vill inte bilen starta. Står bara service. Det är en BMW e91 diesel | |
| Är den helt död? I så fall kan du ha jordfel.. Mvh | |
| Nä den går nästan igång men då står det service på panelen och den bara hostar eller hur jag ska förklara det. Jag lossade minus polen en gång och satt tillbaka den. Nu går det inte att starta den alls | |
|
ta loss den igen gör bilen strömlös en timme och prova sedan igen |
|
|
Om det fortfarande inte funkar, testa att ladda eller koppla på startkablar/starthjälp för lite extra kräm. /DJ |
|
| Okej tack för tipsen. Hur kan den bli såhär konstig för man lossade batteriet? Ska ringa bmw nu snart och se vad dom säger. Jag har redan testat med startkablar. Det funkar inte. | |
| Du ska kunna lossa batteriet så det har nog ingen relation till det. | |
| Hade loss batteriet i över 30 min, det hjälpte inte heller. Gör ett sista försök att ladda batteriet och funkar inte det blir det bärgaren till bmw | |
|
Jag har hört andra som råkat ut för liknande efter att bilens batteri varit bortkopplat. Har tyvärr ingen aning om vad felet varit. När du försöker starta bilen, vad händer då? Klickar det under motorhuven? |
|
|
låter ju nästan som ett dåligt batteri men man tycker den borde starta med startkablar. Har du kollat huvudsäkringen, tänkte med på att det skedde i samband med bortkopplat batteri. |
|
|
Chris87: Det händer grejer men det känns typ som den inte riktigt orkar dra igång den eller att jag inte får soppa fram. Synd att du inte kommer ihåg vad dom andra hade för fel. delorian: Har bara tittat vart säkringarna är. Men måste man lossa hela handsfaket för komma åt säkringarna? |
|
| Nu är jag less på skiten.....testat fan ta mig allt, men inget funkar. Nu har den åkt med bärgaren till bmw. Ska bli kul och se vad allt detta kommer landa på. SUCK! För att man lossade på minus polen till batteriet????!!! | |
| =) Länk | |
|
Tycker det låter som om batteriet är urladdat eller kanske att det tappat en cell? Du hann aldrig mäta spänningen? Varför lossade du batteriet? Jag har lossat mitt batteri och fått upp batteriindikatorn och även service lampan, men efter att jag laddat batteriet och kört lite med bilen, stängt av bilen startat och testat ett par gången så självläkte felkoderna. /C |
|
|
Kollade du säkringarna till glödstiften och soppa pumpen? |
|
| Jag har mätt upp batteriet det ger 12.7 VDC. Även haft starthjälp på och det funkar inte. Finns indikering på batteriet med och den visar att den är ok. Jag hittar inget schema till säkringarna, så vet inte vilken är till vad. Tror det är en startspärr som ligger i eller nåt. Men det lär jag få veta idag. | |
| Finns det nåt bra schema över alla säkringar på nätet. Fattar inte varför dom har lagt säkringarna där för. Man kommer ju knappt in för att byta en säkring. | |
| Dom ringde precis från bmw. Det visade sig vara högtryck pumpen som hade gått. Med allt landrar detta på 15000 kr. FML | |
| Aj fan! Kan du ta detta på maskinskadeförsäkringen kanske... Mvh | |
| Förstår inte hur pumpen kan skadas av att man tar bort betteripolen. | |
| Försäkringsbolaget vill inte täcka nåt för jag har passerat 12000 mil. Nä jag undrar verkligen om det va batteriet eller var den kass. Det är man undrar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.