|
|
|
|---|---|
|
Har idag haft bilen x5 4.6is -02 på verkstad för att installera motorvärmare. Och när jag startar bilen och rullar från verkstaden så i första rödljuset bara dör denna 50 meter, startar lätt igen men tomgången existerar inte.. Vad kan ha hänt under tiden de installerat värmarna? Och vad kan detta bero på? Bilen gick hur bra som helst imorse men nu dör den om jag inte manuellt ger gas. Vad ska jag börja kolla? Ska tillbaka med den imorgon, men jag tänkte försöka felsöka lite själv innan.. | |
|
Kan felet ligga i att jag just hittade spruckna slangar till vevhusventilationen? Verkar som att både slangarna har hål i sig.... Den ena verkar ha varit sprucken ett tag men en har typ nyss fläkts upp ser det ut som.. Slang Nr 4-5 Länk |
|
| Japp e vanligt på v8orna riktigt tråkiga att byta! dom brukar vara helt slemmiga. | |
|
Jo de sitter ju inte direkt lättåtkomliga, dock var de ju inte direkt dyrt att köpa nya. Men tror du att det är det som gjorde att jag tappade tomgången helt? Båda slangarna är ju trasiga och jag tror den ena varit trasig ett tag, för det ser så ut men bilen har funkat hur bra som helst, så min gissning är att utan båda så tappar den för mycket och dör.. Någon som kan förklara detta fenomen? |
|
|
Var inte de som var felet.... Funkar bra när bilen är kall men direkt den blir varm slutar den gå på tomgång.. ... |
|
| Byte av LMM löste bekymret, nu går bilen klockrent igen | |
|
Hej! Jag hakar på denna tråd. Jag har liknande problem på min X5 4,4. Tomgången är låg, precis över 500 rpm då motorn är varm. Till och med så låg att batterilampan börjar blinka (dock har jag inte märkt att bilen gått dåligt och den har aldrig dött). Men känns ändå lite oroväckande. Vad är LMM för något? Tänkte om det kan vara orsak till mitt problem också. Hälsningar / Johan |
|
|
LMM=luftmassemätaren. Hittade du ditt problem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.