|
|
|
|---|---|
|
Tjenna jag bytte Tändstift och ventil kåps packning på min bmw e34 med m50b25 då den gick ojämt, efter detta så gick bilen perfekt, men sedan stog den ute i ca 1 vecka och när jag startade den igen så gick den inte på alla cylindrar.. suck... Lossade alla tändspolar och vissade sig att dom två tändstifts hålen närmast torped väggen var fulla med vatten! dom andra hade lite vatten också, blåste rent och sen gick bilen som den ska igen! MEN! Visst det har regnat en del å så nu när bilen har stått en vecka men ska verkligen detta hända för det? Tacksam för svar! | |
| Har du ingen motorhuv på din bil?! ;) | |
|
Låter som om vattnet blev kvar efter en motortvätt. Svårt att se att det skall hamna där annars. |
|
|
Ja ordentlig sidvind om det ska lyckas ta sig in dit. Det är bra att hålla koll på tändstiftshålen också. Jag eldade upp min styrbox av den där vatten/oljesörjan. :-\ ///BMW - Was sonst! |
|
| Blev likadant på min E34 när ja inte hade satt dit plastkåpan över spolarna. Det rinner in vatten vid torpedväggen. Så sätt dit kåpan om du ej har gjort det. | |
| Både plast kåpan och motorhuven satt på plats så förstår inte hur vattnet kunnat hamna där:( | |
| Vatten kan ta lite konstiga vägar och rinna på undersidan av huven m.m. Kanske stod bilen i lite lutning så att vattnet ej rann av huven i framkant eller så. Bara att avvakta och se om det var en oturlig engångshändelse. | |
|
får avakta å se bilen står i garage nu, den stog på en uppfart med liten lutning Tack för svar! |
|
| Det brukar finnas avrinningar som täpps igen av löv och skit, kolla hur det ser ut vid lister bla. | |
|
Det ska jag absolut göra! vet du var dessa sitter? |
|
| Tyvärr inte men de bör sitta i nedderkant av rutan och utmed sidorna. | |
| Jag fick min SAAB fylld med vatten (tändstiften) när jag körde en diamant-tvätt på statoil. Vatten sprutade ju underifrån och lyckades rätt bra att leta sig fram. Fick byta den där tändstiftsbryggan som saaben har.. :-/ | |
| Det var inte tillfälligt iaf för nu har bilen stått i två dagar och så har de regnat lite grann, och tändstift hålet näst längst mot torped väggen var fullt med vatten igen :( snälla hjälp! | |
| Ingen? :( | |
| Har du rensat från löv och skräp runt skärminfästningar m.m? Slå en koll på undersidan av huven när det regnar. Då borde du se var det kommer ifrån. Kolla runt spolarmunstyckena med. Och att inte vattnet i brunnarna inte luktar spolarvätska ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.