AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.287

Fisker Karma i Sverige

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Djupdök i Bilswedens registeringsstatistik för september och såg att det reggades två (2) Fisker Karma! En har redan dykt upp på Vonne i Vellinge för polering, så förhoppningsvis finns det läge för flukt av lite roligare laddhybrider i framtiden :)

----
BMW CS #6212
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok kul, har sett en i Uppsala iaf kommer inte ihåg om den var svenskreggad
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Såg en i Stockholm på Södermalm i våras, svenskreggad..
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
De säljs av Callisma, och när jag var där i våras levererade de en av de första. Jag har sedan sett ett par tre stycken på gatorna.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Callisma har haft bilar för leverans sedan i vintras, men bilarna gick inte då inte att inregistrera av någon byråkratisk anledning. Nu har åtminstone 6 bilar levererats. Väldigt attraktiv tjänstebil. Otroligt lågt förmånsvärde kombinerat med ett högt restvärde gör inte bilen så pass "dyr" som vid en första titt på listpriset.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Såg deras hall i Oslo: 1 395 000 NOK ;-)
20-25 ska vara levererade. Har sett 8-10 olika i somras. Dem var överallt!! Har däremot inte sett någon utanför sthlms län. Stephan
Såg en i Malmö och tycker helt klart att designen funkar. Fisker har haft det tufft i media på grund av några bränder orsakade av tekniska fel, kritik mot affärsmodellen eftersom företaget är beroende av bidrag/subventioner och allmänna frågetecken kring företagets ekonomi. Om man bortser från vissa praktiska fördelarna med hybridsystemet så tycker jag att konkurrerande Tesla Model S ser ut att vara en mer intressant modell. Är det viktigt med en driftsäker bil skulle jag dock hålla mig borta från både Fisker och Tesla, Toyota Prius Plug-in och Nissan Leaf är bättre bilar så länge man inte uteslutande prioriterar design och ser bilen som en statussymbol.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Alexanderl: De är knappast bättre bilar, möjligen mer tillförlitliga. Om man förutom design prioriterar prestanda, komfort, materialval och körkänsla. Med samma resonemang skulle nämligen en Nissan vara bättre än en BMW också.
acey: Oavsett vad du säger så skulle jag inte köpa en Fisker Karma eftersom modellen har haft många tekniska problem och företaget som är helt beroende av statliga lån riskerar att gå i konkurs inom en snar framtid. Även om jag inte per automatik har något emot statligt ägande så känns det lite märkligt att en ny biltillverkare i USA är lika hårt bunden och beroende av staten som VEB Sachsenring var en gång i tiden (tillverkade Trabant i Östtyskland). För övrigt är det inte så bra när ett litet företag som Callisma ska sköta garantiåtagandena, de förlorade nyligen Bentley till Autoropa och var ska man få sin Fisker Karma fixad om de försvinner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.