AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.647

Demontera träpanel mittkonsoll?

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Hur demonterar man träpanelen i mittkonsollen mellan stolarna, runt växelväljare och bakåt?

Tänkte ta ur den och maskinpolarera den.

Hej,
Det finns beskrivet i Bentley och innehåller så många steg att jag blir matt bara av att läsa om dem. Men du börjar framifrån. Lossar handskfacket (kanske egentligen inte alldeles nödvändigt) för att sedan kunna lossa dekorlisten ovanför. Och sedan successivt jobba dig bakåt via växelspaken och alla (ömtåliga) kontakter där. Och så telefonen och panelen för baksätespassagerarna...

Men för detaljer kanske du kan hitta något på e38.org, om du inte har tillgång till Bentley.

/Lennart
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Jag har bentley, och blev mörkrädd av att läsa det. Men jag vill bara ta ur själva träskivan, inte hela mittkonsollen.

På E39an är det ju några skruvar och sen är saken biff. Går det inte att få lös bara träet utan att demontera halva bilen?

Tja, kanske hittar du någon vägledning här?

Länk

/Lennart
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Smart! Att jag inte tänkte på ETK´n, skall gå ut och rota lite nu när man fick en liten bild på hur det kan tänkas vara ihopskruvat.

Och själv fick jag genom detta också en knuff i riktning mot att äntligen kanske lyckas fixa till nån slarvmek från tidigare ägare. Har f n ingen ström i (främre) cigtändaruttaget och sen ett tag får jag inte ens upp luckan över askkoppen. Någon verkar ha dragit kablar slarvigt, så att de ligger och trycker.

/Lennart
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Dom främre skruvarna är lätta att komma åt, bara att rycka ur damasken och plastplattan runt damasken.

Men sen är det dom bakre skruvarna som sitter under armstöd/telefon.

Någon som vet hur man demonterar armstöd/telefon?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.