AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.190

M10 turbo går orent

to
24
tomas_n84
Bmw 2002-72 m10 turbo
Hej, har satt ihop en bmw m10 turbomotor´, den går bra på tomgång upp till ca 3000 rpm sen börjar den bluddra. Har jag för små munstycken? Lågfart 55 och huvudmunstycke 155.
Blir snart galen på motorn. Motorn är byggd på följande sätt:
turbokolvar, värre stakar, viktad o balanserad , sinterlamell och sach hårdare tryckplatta. toppackning med skärkant, ny oljepump, ny vattenpump, nya packboxar.
e12 topp som är nyrenoverad med inslipade ventiler, nya tätningar och en åsanisse trimkam ca 290 grader.Dellorto 40mm dubbla förgasare som nydligen ska ha suttit i en bmw 2002 me m10 turbo som ska ha presterat 500+hk innan dom bottnade hos motornord.Turbon är en td04 hl 13-T.
Walbro 255 soppapump, malpassi btr för turbo.
Motorn är delvis byggd hos motor nord och ska klara av 2bar samt 400hk.
Vet ej vad den laddar just nu eftersom jag inte får den att gå riktigt rent. Är det någon som vet lösningen på mitt problem. Gräver snart ner motorn så jag slipper se den.

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...


Du kommer för det första få problem med höga mottryck o ev skenladd med en 13t. Har du någon lambdamätare?

///Jörgen


to
24
tomas_n84
Bmw 2002-72 m10 turbo
Ok, men vad skulle du rekomendera för turbo istället då? Har inte någon lambda ikopplad. Är ganska ny med att köra med turbo. mvh

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...


kör med en hx35 eller något liknande. Även en separat wg är att föredra. Lambda o helst en bredbandslambda är i stort sett ett måste om du ska hålla på o laborera med olika munstycken

///Jörgen


Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.