|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar kort och gott hur man demonterar den grå mattan i bagageluckan för att komma åt baklysena på en 330 sedan 05:a. Den sitter med några grå plastploppar, ska man vrida på dessa eller bara bända bort dem? Jag vill ju inte ha sönder något :) Sedan så undrar jag även hur man går till väga för att byta trasig regplåtsbelysning. Ser ut som att man kan sätta en flat skruvmejsel i hela insatsen för regplåtsbelysningen och bända ut den för att nya lampan. Stämmer det? Jag har sökt på forumet efter den här informationen och om det redan finns trådar som tar upp det så får ni gärna peka mig dit. Tack på förhand! //Fredrik What we do in life, echoes in eternity | |
|
Om det är de vanliga bakljuset som har gått sönder blir du tvungen att byta ut hela insatsen eftersom att det är lysdioder och inte är någon vanlig lampa. Beträffande belysningen till registreringsskylten så skjuter du hela insatsen i sidled med hjälp av en flat skruvmejsel. Detta står beskrivet i instruktionsboken. |
|
|
Chris87, Är du säker på det? Kom inte dioderna med faceliften -09? ------- Min bil suger inte... |
|
| Simon76: Jag vill minnas att enbart bakljuset var lysdioder innan ansiktslyftningen, men jag kan som sagt ha fel. | |
|
Det är vanliga glödlampor i alla lampor i bakljusen på E90 före facelift. För att ta bort klädseln i bagageluckan så tar du en flat skruvmejsel och trycker in under plastplopparna, sedan arbetar du dem utåt/uppåt med hjälp av mejseln. De är i ganska mjuk plast, så jag tror inte du behöver vara orolig för att de går sönder. |
|
|
Länk Här ser du hur "plopparna" sitter. Länk Jag tror det är nummer 2 du menar. Det är en sprint i mitten som man får dra ut ca 1-1,5 cm, sen är det bara att dra ut hela "ploppen" ------- Min bil suger inte... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.