AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
10.329

Vilken av dessa är bästa köpet?

Sida 4 av 4
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det beror på bolag. Salus Ansvar exempelvis har upp till 160.000km. Men ja, det brukar vara ålder eller mil, den begränsning som först uppnås.

-------
//Lövet
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Kan tillägga att Tisnar bil är vettiga att ha och göra med - Bilcentralen (numer Bilia) använder ofta dem, då de kan betala lite bättre för inbytet som en ev. kund har.
He
25
Henrik NF
X5, 3.0d -10
@Med känsla: "Intressant att du tycker 30d motorn räcker när du ändå kom från 535d GT. Har ju haft 30d motorn i 530d F10 och den gick ju kanonbra, även om jag blev ÄNNU mera förtjust i 535d. Sen har jag ju kört en hel del 40d i X5 också. Verkar ju skilja marginellt i förbrukning och ser man i Tyskland så är det lite blandat hur det skiljer i prisbilden mellan 35d och 30d. Oftast bara 20 tkr + - några procent."

Jag hade föredragit mer krut i motorn men det behövs inte. Det händer nåt när jag trycker på gasen vilket är mitt grundkrav för den här biltypen.
Bränsleförbrukningen var något som imponerade stort på mig för GT:n. Med riktigt mätning (d.v.s. pump till pump) låg den på 0,75 l/m vid landsvägskörning i momsad hastighet och 0,85 - 0,9 i blandad, lagom körglad, körning.

X5:an har jag kört för kort ännu för att bedöma men det ligger nog på klart mycket mer än så.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.