|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det är sån 3 månaders begagnadgaranti. | |
|
Börja med att ta den till Autodepån och förklara ditt dilemma, de kan säkert läsa felkoderna. Om de tror att det är fel på något mekaniskt så kan de ladda ur trimmet, rensa eventuella trimkoder och sedan kan du ta den till din ÅF och ha chans på beg garanti. /DJ |
|
|
jaaa, känns just nu att om det är pumpen så blir slutnotan lika dyr, Antingen som du säger återställa den och in me den på garanti och sen optimera igen och då kostar de ju en 6 papp eller så reparerar jag den på autodepån om den nu vill säga är pumpen. och slutnotan är väll något liknande där också kan ja tänka mig. men återkommer när jag snackat med Autodepån imorgon. |
|
|
Om Autodepån tar 6 papp av dig för att ta bort/ladda in trimmet så har de antingen ett jävligt krångligt system eller så är de skojare. Jag kan ladda i och ur min mjukvara (ESS) på 15 min helt själv och även rensa felkoder. Programmet kostade ca 7 papp men att ta bort och lägga in det kostar mig ingenting. Det kan också hända att BMW uppgraderar mjukvaran på din bil och då måste trimmet läggas in igen. Sånt borde Autodepån bistå dig med. Om du vill läsa med om trim till 335i så finns det en fantastisk tråd här på AP, nära 600 sidor: Länk /DJ |
|
|
Det var bla. det jag menade innan. Alla de stora trimföretagen(cobb, ess, bsr osv), ger dig en handdator som du själv kan ladda ur och in din mjukvaran som du vill. Dessutom brukar man kunna läsa ut och släcka felkoder med den också. Med vissa(tex cobb) får du en hel rad med mappar att välja mellan och byta som du vill fram och tillbaka, även gratis uppdateringar efterhand som de utvecklas. ------- Min bil suger inte... |
|
|
aha, de låter jo nimt somfan :), aja nu har jag ju inte frågat dom själv vad de skulle kosta bara jag som antog det hehe. men men får hoppas det mesta kommer lösa sig imrogon, någon som förövrigt har en aning om vad en hpfp kostar eller finns det något annat alternativ som håller bättre? |
|
|
Jag betalade som sagt 3300kr för pumpen och sen några timmars arbete. Finns inga alternativ men du får nu en nyare uppgraderad pump + att du har genom Giac fått nyaste mjukvaran från BMW inkluderat i trimmjukvaran, den ska innehålla nått som motverkar HPFP haverier så nu borde det hålla klart bättre. |
|
|
Är det Giac dom kör på Autodepån? Det är ju i alla fall ett seriöst och välrenommerat trim. /DJ |
|
|
Carlee, Var fick du fram det ifrån? Detta är det enda jag kunde hitta på deras hemsida.. Länk Men är det Giac så är det ju ett seriöst trim :) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Oj fick för mig att jag läst Giac nånstans men det va fel ;) |
|
|
:) ------- Min bil suger inte... |
|
| Blir att jag tar bilen till BMW ikväll, så.fixar dom det på garantin och skulle det bli något tjafs så pröjsar jag och ser glad ut, och kunde hända bmw uppdaterar.mjukvaran sa autodepån och då skulle optimeringen försvinna men autodepån lägger in den.kostnadsfritt igen. | |
|
update: bmw har.felsökt bilen.och det var som jag trodde hpfp'en som höll på ge upp, dom bytar den på garantin och autodepån lägger in min mjukvara på nytt gratis |
|
|
Roligt att höra, då kommer du kunna njuta av en fin bil med bra klös i motorn sen :-) /DJ |
|
|
Härligt läsande att bilen aldrig går i sönder utan man direkt skyller på optimeringen. Vi gör samtliga programvaror själva, köper inte in något. egen bromsbänk och testcell för framtagning av programvaror. Då hade vi rätt att det va pumpen och inget med optimeringen på denna 335. En mjukvara som laddas in i en styrenhet kan inte ändras efter ett tag. mjukvaran är och förblir som man prograrmerar den. Går bilen när den lämnar oss så fungerar mjukvaran korrekt. Tur att vi alltid hjälper och ställer upp för våra kunder, även om bilen skall göras orginal så kunden kan få garanti jobb utförda.Givetvis lägger vi i mjukvaran igen kostnadsfritt. Mvh David Johnsson Verkstadschef Autodepån Motorsport. Autodepån Motorsport Programvaror til alla bilar Har bromsbänk 3500 nm Inviduell Mappnning på samtliga sprut |
|
|
Vad ger eran steg1 mjukvara på hjulen? |
|
|
Väldigt olika eftersom merparten av wg är problem på 335i annars garanterar vi 360hp och 530nm i maskinen. Hjuleffekt får ja kolla upp i bromsdatorn, det har jag inte i huvudet eftersom det inte är jag som gör program och mappningar. Autodepån Motorsport Programvaror til alla bilar Har bromsbänk 3500 nm Inviduell Mappnning på samtliga sprut |
|
|
Hur som hälst så slutade historien lyckligt, Fick en ny pump av BMW, Autodepån la in programvaran gratis igen, och har snart kört 1000mil sedan dess och den spinner som en klocka. Mycket bra service av Autodepån och bilen går som fan =) |
|
|
Skönt att det löste sig på bästa sätt. Hoppas du får njuta länge av bilen nu utan några problem. Synd att du inte kan ändra titeln på tråden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.