|
|
|
|---|---|
|
Tänkte skaffa extralysen till vintern då jag tröttnat på mina stearinljus. Vilka är att rekommendera? De bör inte vara för stora men de ska även ge bra ljus. Hur pass fungerar sådana där ramper med fyra, fem små strålkastare? Alla tips är välkomna. Bilen är en E46 touring. ///BMW - Was sonst! | |
|
Hade en sån där ljusramp med 5 stycken små lampor på min 206 som satt ovanför regplåten (samma nivå som under reg.plåt på e46) och tyckte dom var helt värdelösa när jag köpte bilen. Men dom stod riktade helt fel, så efter ha riktat in dom rätt så blev det faktiskt rätt bra ljus. Valde att ha dom rätt "punktade" då dom två yttersta riktades lite inåt och dom tre i mitten rakt fram med lätt uppåtlutning. Man får ju aldrig riktigt samma "fina" ljusbild som när man använder tex tre stycken stora runda 100w, men tycker det är tillräckligt bra ljus samt att man slipper ha en massa fula stora extraljus. Får rent utseendemässigt är det klockrent med en ljusramp. |
|
|
Montera xenon i helljuset så får du lika bra ljus som i ett par vanliga extraljus. Jag hade 2 avtagbara extraljus på min e46:a, som monterades på ett par minuter, det är ju också ett alternativ om man inte vill åka omkring med extraljus hela tiden. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har haft planer på xenon i helljuset men då med ett komplement med vanliga extraljus för att få lyse direkt. Kanske det kan räcka med en sån där liten ramp isåfall? Utseendemässigt bryr jag mig inte så mycket, bara de inte syns alltför mycket inifrån. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Sätt hellre xenon i extraljusen och låt helljuset vara som det är. Jag har 2st NBB 225 med 75W xenon på vintern, ger ett otroligt ljus, men det finns ju även mindre strålkastare med bra ljus. BMW CS #5206 |
|
| Jag köpte xenon konvertering från Xenonkungen till min E46 och det lyser riktigt bra. Nackdelen är att det tar ca 10 sek från kalla lampor till full styrka, jag börjar bli ganska less på dessa 10 sek och funderar om det inte borde gå att göra en led konvertering i stället. | |
| Jag kör med Xenon på helljus 55watt, samt 3 styck NBB med xenon lyser riktigt bra. | |
|
Jag xenonkonverterade helljuset på min fd E46 Coupé. Upplevde att det blev klart bättre än original. Nu kör jag 3 st NBB Alpha 225 som jag xenononkonverat (35w). Dessa är jag väldigt nöjd med än så länge. |
|
|
Jag är lite tveksam till xenonkonvertering av helljusen. I valet mellan extraljus och xenonkonvertering hade jag hellre valt extraljus. Min E46:a är helljusxenonkonverterad av föregående ägare. Visst lyser det ganska bra men ljusbilden är inte speciellt bra. Den är rätt spretig och ojämn. Typiska tecken på att lampan inte sitter perfekt i reflektorn (Jo, jag har bytt till nya kvalitetsxenonlampor). |
|
|
Jag xenonkonverterade min E30 på både hel och halv och där är det knivskarp ljusbild på halvljuset med tydlig gräns utan spret och hellyset lyser riktigt bra. Men då är det splitt nya reflektorer och glas, Fynderar starkt på såna är NBB-lampor. Har läst lite om dem och de verkar inte få nån negativ kritik alls just. ///BMW - Was sonst! |
|
| Att ljusbilden skulle vara spretig på hel ljusen med xenon är då inget jag upplever. | |
| Nä Nbb ljusen är riktigt fina, nu slipper man bli bländad av galningar från norr:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.