|
|
|
|---|---|
|
Köpte en e36 95a automat för ca 2-veckor sen med felet att startspärren låg i. Föregående ägare hade haft problem med tändningslåset,då han skulle stänga av så snurrade bara nyckeln runt,han köpte ett nytt tändningslås men det funkade ej! När sen jag köpt bilen så såg jag att antennringen runt tändningslåset var trasig och låg i sätet brevid, Slängde ihop det provisoriskt och satte originalnyckeln i ringen och startade utan några som helst problem. Körde sen med bilen i ca 1-vecka och kom ut en dag och skulle starta men då gick det inte. Instrument å bränslepump mm funkar,har bytt till nytt batteri och ny antennring provat att tvångsköra startmotorn och den går runt men inget händer. Nyckeln jag har har inga knappar att trycka på så det går inte att initiera nyckeln utan det sitter bara ett chip i den. Vad göra? Går det att koppla sig förbi startspärren på nått sätt? Kanske lägga spänning direkt på dom delar som bryter dvs insprut/databox, tändning, startmotor. Är väll inget mer EWS2 bryter vad jag vet eller finns det nått annat sätt att initier nyckeln när det ej är nån knapp och jag antar att det inte sitter nån sändare i backspegeln som det gör om man har knapp. Tycker det är lite synd att skrota en så fin bil som är istort sett rost fri och mkt fin. | |
|
Varför skulle startspärren helt plötsligt bara sluta fungera? Tror snarare att det är något annat. Har du EWSII eller EWSI? Skriv VINnummer så är det lätt att kolla. Stephan |
|
|
Jag har EWSII enligt bmw-handlarn i örebro. Vart hittar jag VINnummret. Jag kan inte komma på så mkt annat än startspärren eftersom startmotorn är död när jag vrider på nyckeln och när jag tvångskör startmotorn så är den inte ens med och tänder! Känns lite som startspärrs problem! Vad skulle det annars kunna vara? |
|
|
Satt här vid datorn och kollade lite på startspärrens uppbyggnad vart den gick och så! Noterade att den går även genom färddator alt stereon, var ut till bilen och där står det CODE. Kan det vara ett så enkelt fel. lär ju försöka å få tag i koden och se om det funkar iallafall. |
|
|
Hej! Jag tror jag har samma problem, bilen startar inte ibland. Hjälper inte att byta nyckel, misstänker antennringen. Löste det sig för dig? Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.