|
|
|
|---|---|
| tjena jag har en bmw 525 som först fick jag en 2a för airbaglampan lyste sen släckte jag den helt och fick en 2a för de någon som har nåt tips hur man kan göra för att få den att lysa då man vrider på tändningen även fast man inte har airbagratt?? | |
|
En riktig fuling som dessutom är beprövad är ju att tjuvkoppla själva lampan från en annan lampa som tänds vid tändningen och sedan släcks. Det har jag själv prövat bara för att få bilen genom besiktningen för att sedan fixa felet ordentligt sen.. Sen vad dom säger om att airbaglampan lyser som den ska utan att det finns en original airbagratt har jag ingen aning om.. Men en riktigt fungerande Airbag är ju helt klart att föredra. Så en rekommendation är ju att hellre stoppa i airbagratten och släcka eventuella felkoder. |
|
|
Förstår inte riktigt vad du skriver. du fick en tvåa för att lampan lyste och sen släckte du den och fick en tvåa igen för att du släckte lampan? Om airbagen är urmonterad så kan du sätta ett motstånd istället för airbagen, men det gäller att försöka få fram rätt värde. |
|
|
ja de fick jag det funkade inte att sätta i motståndet :/ |
|
| Förstår fortfarande inte vad du skriver. Lyser airbaglampan eller inte? Vad är det du fått en 2:a på? | |
| Har du ingen som kan läsa av felkoder? | |
|
Tolkar jag det rätt: Du har en bil som har haft en airbag-ratt, men den är bytt mot en utan airbag, och därför lyser airbag-lampan? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
när jag besiktigade den första gången så lyste/blinkade airbaglampan de fick jag en 2a på, och då på ombesiktningen hade jag släckt den helt så den aldrig lyste då fick jag en 2a för den inte lyste ihuvud taget, och ja den har haft airbag |
|
| Du kan inte ta bort lampans funktion den måste fungera. | |
|
Som jag ser det finns det nog bara ett alternativ då bilprovningen nu vet att bilen skall ha en airbag-ratt och du fått ombesiktning för att varningslampan lyser: Återställ bilen med en airbag-ratt och släck felkoden/lampan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.