AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.754

Köpråd Importerad E61?

Sida 3 av 4
Övriga ingående i företaget Taxera (taxera.eu)
Abdul Wahab
Shah Mahmod Omari

Den förre förekommer i en annan tråd med skumma bilar här på AP:
Länk

Den senare har ytterligare ett företag ML-MP Transport (opererar från sin lägenhet i Nacka). Även detta bolag sysslar med taxi, åkeri och handikapptransporter...
Tycks ha ytterligare ett taxibolag (Milad), få uppgifter om detta dock.

De jobbar brett som sagt, rekrytering så söker de:
"Titel: Läkare, städare, mekaniker, byggarbetare
Beskrivning av arbetsuppgifter:
För närvarande söker vi för kvalificerade arbeten läkare inom olika områden. För okvalificerade arbeten söker vi städare och för medelkvalificerade arbeten mekanker samt byggarbetare."

Känns som det är viss skillnad på Läkare, städare och byggarbetare...

De huserar förövrigt i en industrilokal i Nacka. Högst oklart om någon verkligen läst någon kurs i juridik.

De jobbar hårt för att integreras i det svenska samhället!
Haha vilken typ av "rättsliga åtgärder" skulle det handla om? Du har knappast gjort något olagligt!
st
83
stax
bmw m3
Han tjatade om att jag kopierade in hans mail utan hans tillåtelse.
Vet inte hur det funkar och tycker inte det är så viktigt så jag bryr mig om ifall mailet ligger uppe eller inte.
Finns det nån som vill läsa det i efterhand så är det bara att höra av sig.
Go
44
Golfboll
328ix-07 och numer en 325d -09
Strax,
Det hade väl räckt om du tagit bort hans namn i emailet och låtit mailet ligga kvar. Det är en riktigt trist historia detta.
Go
44
Golfboll
Nu är bilen införd på nytt och man ska få uppfattningen att den är nyinförd! SE: Länk
st
83
stax
bmw m3
Golfboll: Tror inte det hade spelat någon roll, sen kan jag inte lagboken heller så orkar inte bry mig.

Vad innebär svensk begagnat garanti?
Vilket företag är dumma nog att försäkra den bilen?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag har sett denna ett bra tag i samband att jag har koll på en del andra liknande 535D som är skruvade och noterade att " en sådan bil med detta miltal till salu finns nog ingen annan stans i hela världen till detta pris ska man sedan lägga in importkostnader också. :) "
Nåja "LUS" bekräftade nått som redan var självklart i mina ögon och hans uppgifter betvivlar jag inte på, då jag fått samma uppgifter från BMWs databas på samma bilar från annat håll som han lagt upp korrekt mätarställning tidigare.

Angående försäkringar så tillhandahåller ju Blocket nån försäkring vid försäljning utan att ens veta om mätarställningen är korrekt vilket jag ifrågasatt då jag hade försäkring i samma bolag som de använder.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ännu en Ev fd Taxi?

Länk
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Han säljer bilen 70.000kr billigare än min mer utrustade 525d jag sålde för ett tag sedan som hade gått lika långt. Det känns ju seriöst. Eller så är han bara värdelös på affärer.

-------
//Lövet
Länk
Go
44
Golfboll
Är det inte samma bil som denna tråd startade med? Dvs juristfirman Taxera är i farten fortfarande.
Golfboll: Jo det är samma..
Go
44
Golfboll
Nu kan juristen inte svenska så bra längre utan ska tydligen uppfattas som lite korkad med dåliga svensk kunskaper...

Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Nu sjunker priset ännu mer.
Länk

De börjar ledsna på att inte få den såld antar jag. Den har precis som "hasso" skriver vart ute väldigt länge nu. Taxeras annons tror jag fanns ute redan i april-maj när jag började leta E61.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kul att dom skriver enormt mycket utrustning och nämner det som inte finns.
Efter man tagit bort det dom nämner så blir det ju inte så mycket över "normal utrustning" kvar på en sån här bil.

Mvh Chrille ( Chriz Loud )
Visa användare
174
marasp
BMW X6 40d -10
Mazda 6 -04
Alfa romeo 166 3,0 V6
Någon som vet något om denna?

Länk

Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Nu ligger detta skrot ute på kvd.se med angiven mätarställning 11480 mil.
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Är det nån som sitter inne med "bevis" för att denna är backad (Lus?) så borde man ju kontakta Kvd och upplysa dem om detta. Lär väl vara "Juristbyrån Taxera" som sålt/lämnat den till Kvd för försäljning. Jag vet inte hur det funkar med Kvd, är det säljuppdrag eller äger de bilarna?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Säljuppdrag, Bilen ägas av CENASIA AB , men det är väl samma kille som har det, om jag sett rätt här :)
Länk

Go
44
Golfboll
Det är en av ägarna till Taxera.
Övriga ingående i företaget Taxera (taxera.eu)
Abdul Wahab
Shah Mahmod Omari
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.