|
|
|
|---|---|
Karl-Hilding |
Och jag är inte inblandad! Länk |
|
Den är väl ok. Enkel och tydlig info dock så finns det väl saker att ev komplettera. Bilderna på exteriören är inte specielt bra ur ett annonsperspektiv. För långt ifrån bilen och ganska mörka. Som helhet ger annonsen i alla fall ett seriöst intryck och var jag intresserad av en 530i M-sport så hade denna varit intressant. ___ //Ulf |
|
| Enda nackdelen jag ser är att personen har svårt med stavningen, särskrivningar och vad specifika paket heter..... Men är det något speciellt med annonsen i övrigt? | |
| Ska man ha så många bilder kan man ju anstränga sig lite så att det blir nån vits med det. ;-) Är ju t.ex ingen bild på bilens vänstra sida, inredningsbilder som visar samma sak osv. | |
|
Som sagt enkel och tydlig annons, men i mitt tycke dåligt bildmaterial. Annonsbilder skall vara tagna i dagsljus och bilen skall inte stå långt bort utan fylla större delen av bilden. Blocket svämmar över av annonser med bildmateriel som inte säger något om bilens skick utan bara är snygga bilder tagna ur häftiga vinklar, snygga bakgrunder eller i bäckmörker med tända lampor osv osv. Inget ont om sådana bilder, men dom hör inte hemma i en annons. |
|
| Bilderna är tagna på en fin plats, men motljuset påverkar bilderna negativt. Och varför så långt ifrån? Det är väl bilen och inte omgivningen som är det viktiga? Men i övrigt en OK annons. | |
| I många annonser är det ju knappt nån bild på bilen alls (vill de ens sälja?) så i det perspektivet är denna ett oerhört framsteg, bilderna var högupplösta också. | |
| Håller med Tor - annonstexten är bra och tydlig men de exteriörs bilderna är inget vidare. Jag hade hellre sett inzoomade bilder med fokus på bilen dvs runt om än en vacker bakgrund. Ljuset är heller inget vidare då bilderna är ganska mörka. | |
|
Tycker att en annons ska innehålla information om bilens utr,miltal,antal ägare,vilken sorts dokumentation det finns,vad som är bytt m.m..och man ska aldrig skriva FULLUTRUSTAD!!!...välutr räcker bra..... 2 bilder invändigt,och 3-4 bilder utvändigt,från alla håll och kanter,inte för nära,men inte för långt ifrån heller.. man kan ta bra bilder utan att vara ett proffs med en svindyr kamera... så har mina 2 senaste annonser varit då jag sålde min M3 coupe-98 våren 2001 och M5an-2003,som såldes i januari månad 2006 då den var avställd. M3an såldes efter ca 10 dagar,och M5an yttrades ännu snabbare...efter 5 dagar (avställd) köparen körde en runda på 5 min i garaget,det räckte:)en minnesvärd stund..:) Vitsen med att skriva en bra annons,är att vara tydlig utan en massa onödig och oväsentlig "lekis"-information,är det en bil-annons eller en pocketbok/kioskroman man läser, Att fånga köparens intressse är A och O många annonser är tråkiga att läsa.....håller ni inte med?då säljer man inga bilar.... |
|
|
Vettig annons men inget extraordinärt. Saknar info om servicar samt exteriörbilderna är alldeles för mörka. ------- //Lövet |
|
|
absolut ingen speciell annons tycker jag heller /Anders |
|
|
Får betyget Godkänd, men inte mer. Ser inte riktigt varför man skall bli upphetsad över annonsen (fin bil i övrigt!) eftersom väldigt mycket information saknas, precis som nämnts redan. ---- BMW CS #6212 |
|
Karl-Hilding |
Upphetsad? Nädå inte alls. Men man ser så mycket dravel i annonser. En massa skittext och en bild som ibland är upp o ner... Att sedan vissa bilder alltid kan bli bättre, närmre, mer detaljerade, bilder på serviceböcker, bilder på vägmätarställning, bilder på en skinnsöm, osv, men för h-e, den tillhör absolut en bra bit över snittet här på AP. Och är mycket enkel och koncis. Är sedan inte förvånad att vissa "experter" aldrig blir nöjda. Oberoende, skulle jag vara intresserad av just en sådan bil hade jag inte tvekat att kontakta! Punkt och slut! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.