AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.767

Bluetooth standard i e61 2010 med nav.prof?

Ny
11
Nymberg
120d -13
Jag kollar på en 2010 530d e61. Bilen i fråga har s609A navigation professional men inte förberedelse för Bluetooth telefon eller liknande. Betyder detta att bilen helt saknar Bluetooth? Eller Bluetooth i en enklare form är standard!?

Med vänlig hälsning, Mikael
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Den saknar BT helt

koden är,ska bara kolla min utr.lista...

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Förberedelse mobiltelefon Business

Ny
11
Nymberg
120d -13
Ja, förstod det när jag forskade vidare. måste säga att det känns lite småsurt att inte ha bt i en sådan bil. Men tittar man på de e60/e61 som är till salu idag så verkar det som att bluetooth är väldigt sällsynt.
Ja
3
JacMae
530xd Touring -08
Detta står på BMWs hemsida:
Länk
"Ring från din BMW.
Anslutning av en mobiltelefon till bilen via Bluetooth är det säkraste och bekvämaste sättet att använda mobiltelefon i bilen. Av den anledningen införde BMW som första biltillverkare Bluetooth som standard för integration av mobiltelefoner redan i slutet av 2002. Genom denna trådlösa förbindelse till fordonet kan mobiltelefonen betjänas via multifunktionsratten, iDrive Controllern eller via röststyrning. Mobiltelefonens telefonbok synkroniseras med bilenssystem och telefonuppgifterna visas via radions display resp. via bildskärmen."

När jag läser detta så tycker tolkar iaf jag det som att BMW anser det är Standard med BT sedan 2002. Hur tolkar du texten?

Ny
11
Nymberg
120d -13
Tolkar den som att BT är standard, den info du länkar till ligger dock under "BMW Originaltillbehör".. Är mycket snack om "bluetooth retrofit" världen över, och det säljs mycket retrofit kit. BMW själva säljer till även till e60. Bluetooth handsfree i grundutförande 7205:- + montering.

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Tycker att BT är en grymt bra option.....mkt nöjd!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Länka gärna till bilen! Jag har för mig att man i Tyskland inte kunde välja navi pro utan också bluetooth.
Ny
11
Nymberg
120d -13
Här är bilen i fråga.

Länk!

Den är helt ok utrustad, inga måsten som saknas. Men saknar lite småsaker som jag gärna sett fanns. Belysningspaket, aut.avbländad innerbackspegel och då BT.

Tyskarna sålde ett "inovationspaket" till sina kärror där BT ingick. Mig veterligen har vi inte haft de paketen på den svenska marknaden!?

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Fin bil! Den har lilla USB modulen (MULF2 Low) och därför inte bluetooth. Man kan byta til MULF2 High och därmed få bluetooth efter kodning. Jag tror dock inte att bilen har fördraget för mikrofonen som behövs.
fe
39
feliks
530D-03
Jag har org BT i min 03a (som f.ö är mycket smidigat att ha, och har funkat utan problem med de ca 3mobiler jag provat, kan även föra över hela telefonboken till navin osv...)
Tycker det är märkligt att en bil av denna kaliber från 2010 inte har BT. Att eftermontera är som någon tidigare i tråden nämnde ett alternativ..
Men om jag vore du skulle jag tagit hem en bil från Tyskland, MYCKET fördelaktig Euro-kurs just nu.
Finns ungefär lika många BMW till salu på mobile.de som det finns bilar till salu i Sverige:Läge att hitta en bil med exakt den utrustningen man vill ha!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.