|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har upptäckt att jag har fått in vatten i batterilådan. Jag undrar nu helt "enklet" hur det kan ha kommit dit och om någon har någon idé om hur man skulle kunna förhindra det! Jag har en 520D Touring -07 utan taklucka el. panorama | |
| Har för mig att jag läst om att antennerna kan läcka på dessa...Vattnet kan ju vandra lite var som helst ifrån tyvärr.Viktigt att utreda snabbt då elektroniken inte mår bra av vatten. | |
| Vanligast e panoramataket annars e bakljus och tanklucka heta tips | |
|
Perfekt! Är det någon som har en ide om HUR man skall göra för att undvika detta iframtiden? Är det någon som själv råkat ut för det och har åtgärdat det? |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Rensa dräneringen och göra ett nytt dräneringshål i baljan bak. |
|
Tack Har letat men inte hittat någon dränering! Vart finns den? |
|
|
En sak jag hittade när jag tog bort bakre stötfångare var en liten slang (dränering?). Länk Kan tillägga att det var ganska mycket skit i slangen... :) Kanske kan vara något att kolla? /Hammar |
|
|
Hej Hammar Den ser ut att sitta högt för att vara dränering till batterilådan men jag skall plocka isär och kolla !! TACK |
|
|
Min tanke var att det kanske läcker in/ner i batterilådan på insidan om det är stopp där. Men jag bet som sagt inte egentlgen vad de har för funktion men det var mycket skit där. Så det skadar säkert inte att rensa. :) Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.