|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har ett problem äger en BMW E60 530 -06. Häromdagen var jag ute och körde och skulle hämta min son i skolan. När jag kom utanför skolan och parkerade fungerade allt utmärkt. 10 minuter därefter när jag stoppar in larmdosan gick bilen inte att få igång. Det ända som hände när jag tryckte på startknapen var att radion o lite annat gick igång men ingen tändning eller ett knyst från motorn hördes. Prövar fram och tillbaka. Bestämmer mig för att ringa min far, sagt och gjort han är på plats inom 10 minuter. Han tar dosan stoppar in den Woops bilen startar utan problem. Han kör hem till sig, jag till mig och parkerar. Dagen efter ska jag in och leta efter min snusdosa i bilen. Trycker på larmknappen för att öppna inget händer. Hämtar reservdosan hemma trycker ingenting händer? Inte ett knyst eller blinkande. Nu till lite frågor om jag öppnar bilen med nyckel kommer larmet att gå ? Om så är fallet är det väll bara att koppla bort batteriet ? Någon som varit med om liknade och vet vad detta kan vara för problem?. Alla tips och tankar tas emot ;) Behöver all hjälp jag kan få. BMW = BRING ME WOMEN | |
| Kasst batteri i dosan? | |
| Prova med ett nytt batteri till dosan samt (?) nytt batteri till bilen .... | |
|
Kopp inte kast batteri i dosan. Dock kan det vara kasst batteri i bilen då det är originalbatteriet sen bilen var ny. Står nu på laddning under natten så får vi se vad det blir av det hela. När jag kopplade dit laddaren på bilen och sen provade att starta bilen efter ca 2 timmar så slår det runt allt i bilen fungerar men den vill inte starta ? Det klickar men för slött för att starta. Dosorna fungerade båda två och allt annat med. Blir det inte bra till imorgon är det väll dags att köpa ett nytt kvalitets batteri. BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
Om batteriet aldrig är bytt är det lika bra att göra det. Normal livslängd är 5-6 år på ett bilbatteri. Mvh Håkan |
|
|
Aaa jag vet. Ska prova ladda det med en riktig laddare och inte den biltema laddarn jag lånade av en polare. Blir till att köpa sig en ordentligt alltid bra att ha. ;) så får vi se till måndag om det fungerar eller ej annars blir det ett Exide batteri direkt. Bilen verkar ju helt död liksom. BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
Fick även upp felmedellandet increased battery discarged idag ? BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
Laddade batteriet och nu funkar all bra. Fungerar som vanligt. Då undrar man om man vågar ge sig iväg på en långresa någonstans i Sverige ? Utan att bli rädd för att det ska dö igen ? BMW = BRING ME WOMEN |
|
| Köp ett nytt batteri, glöm inte att ladda upp det bara... Jag hade gjort det innan långresan m a a nuvarande väder. Inte kul att stå i Grötfors i hällregn med blöt familj och leta batterihandlare :) | |
| Köp ett nytt batteri, glöm inte att ladda upp det bara... Jag hade gjort det innan långresan m a a nuvarande väder. Inte kul att stå i Grötfors i hällregn med blöt familj och leta batterihandlare :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.