|
|
|
|---|---|
|
Önskar tips och råd av mina kära AP kamrater. Har lite bekymmer med min 535:a diesel. Symptom: När jag startar bilen så går startmotorn väldigt trögt, och ibland slår den även ifrån. Min första tanke var att batteriet hade gjort sitt, då de var orginal sen bilen var ny och ca 6 år gammalt. Efter ett batterbyte så är det ingen skillnad. Startmotorn låter lika trött, och precis så den orkar dra igång motorn. och som innan så slår den ifrån ibland. Till frågan då: Vad kan det vara för fel? Är det startmotorn som har gjort sitt eller kan det vara något annat? Kan till lägga att inga felkoder finns. Tacksam för hjälp. | |
|
kablar, jord osv är i bra skick till startmotorn? Vänligen Mattias |
|
|
Kan mycket väl vara startmotorn, min bror bytte på sin -04 525. Har för mig att symtomen strax innan var väldigt trött startmotor sen la den av helt. Men denna bil har väl även en pluskabel som ärgar sönder, så de kan även vara väldigt högt spänningsfall i ledningar.. Prova med startkablar och koppla in i motorutrymmet. Eller om du kan koppla direkt på startmotor.. |
|
|
Exakt så betedde sig min startmotor till Mercedesen (S124 -93:a), den blev tröttare och tröttare och till slut ville den inte slå till ens efter att ha startnyckeln i startläget i 5-10sekunder. Laddade batteriet - hjälpte inte. Bytte batteriet - hjälpte inte heller. Bytte startmotor - bilen startar med sådan frenesi att man nästan blir nervös...har aldrig varit sådan snurr på starten någon gång! :o)) Köpte en Cevam- fabriksrenoverad startmotor från mister-auto.se och den kostade 1340kr till Mercan (det var en renoverad Valeo och i bilen satt det en Bosch - men den passade utan problem och enligt Mercedes reservdelskatalog fanns både Bosch och Valeo som fabriksmonterade alternativ och båda var utbytbara med varandra). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tips. Jag ska försöka kika på kablar etc ikväll, och ser det bra ut får jag väl ta och investera i en ny startmotor.. |
|
|
Kanske skall tillägga att när min gamla startmotor var som tjurigast och vägrade helt, hoppade igång och spann som vanligt då jag knackade på den med en lång metallstång samtidigt som frugan nötte med startnyckeln - men vid nästa startförsök var den lika tjurig igen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Startmotor nu bytt... nu snurrar den som aldrig för! Var alltså den som var boven i dramat... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.